Geometrie problem Legacy MY 2008 H6
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 306
- Registrován: úte led 04, 2011 3:02 pm
- Jméno a příjmení: Josef Varilek
- Bydliště: Mníšek pod Brdy
Re: Geometrie problem Legacy MY 2008 H6
Zajímavé... Dle protokolu od daddy-o to vypadá, že se zadní odklon dá nastavit - já si nechával dělat geometrii nedávno a tam se technik tvářil, že to nejde - viz přiložený protokol. Nebo může být mezi našimi auto takový rozdíl? Legacy 3.0 versus Outback 2.5i... Nevím, jestli to reklamovat, nebo zkusit geometrii radši ještě někde jinde :655:
- Přílohy
-
- geometrie-joedog.pdf
- (146.19 KiB) Staženo 105 x
Subaru Outback 2.5i, 5MT comfort-navi, MY08 Prodáno... ;-(
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
Re: Geometrie problem Legacy MY 2008 H6
a máš tam nějaký problém že tu geošku chceš dělat znovu ?
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 306
- Registrován: úte led 04, 2011 3:02 pm
- Jméno a příjmení: Josef Varilek
- Bydliště: Mníšek pod Brdy
Re: Geometrie problem Legacy MY 2008 H6
Zatim ne, respektive o nem jeste nevim, ale za 2 tydny budu davat nove gumy, tak by bylo dobre mit geosku 100% v poradku pred tim, coz dle srovnani tech protokolu nevypada. Respektive pokud Ti serizovali odklon vzadu a u mne tvrdili, ze to nelze tak to asi nebude uplne spravne a cekat az se to projevi na novych gumach nechci. Samozrejme kde je jedna chyba muze byt i dalsi.
Stavajici gumy jsou hlucne jak Tatra, ale uz jsou starsi, daval je na auto puvodni majitel a tak je z nich houby poznat.
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Stavajici gumy jsou hlucne jak Tatra, ale uz jsou starsi, daval je na auto puvodni majitel a tak je z nich houby poznat.
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Subaru Outback 2.5i, 5MT comfort-navi, MY08 Prodáno... ;-(
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
Re: Geometrie problem Legacy MY 2008 H6
inu tak snad se příští pondělí dozvím víc, zmiňovaný pan z Prostějova mě bude dělat geometrii znovu tak si držím palce...
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 306
- Registrován: úte led 04, 2011 3:02 pm
- Jméno a příjmení: Josef Varilek
- Bydliště: Mníšek pod Brdy
Re: Geometrie problem Legacy MY 2008 H6
Tak pak napis, jestli jeste neco doserizovaval... :pr:
Subaru Outback 2.5i, 5MT comfort-navi, MY08 Prodáno... ;-(
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
Re: Geometrie problem Legacy MY 2008 H6
Dnes ráno jsem byl v Prostějově u pana Kroupy. Gemometrie byla prý špatně nastavena jako kdyby nastavovali geometrii pro předokolku. Pan Kroupa si poradil i s šroubem který v autorizovaným servise nebyli schopni na zadní poloose povolit a "doladil" i zadek ( byl jen minimálně mimo normu) Takže byla velká naděje že to bude po této geometrii v cajku ale bohužel není tomu tak. Ještě jsem znovu prohodili přední pneumatiky ale auto má pořád tendenci uhýbat na pravou stranu. Pneumatiky jsou na vnitří straně více oježděny takže zbýva jen zkusit 2 nové přední pneumatiky a možná to bude lepší. A nebo zkusit to ojezdit.....
Re: Geometrie problem Legacy MY 2008 H6
No na předokolku nebo ne, to je přeci pro každý auto daný, jak má mít nastavenou geometrii... Neřekl bych, že se dá rozlišovat nastavení geometrie podle hnaný osy, ale to je jedno...kdo ví, jak to myslel.
Každopádně jestli je máš ojetý po vnitřku, tak to znamená, že se s tím jezdilo s negativním souběhem, tedy rozběhem (přední kola jsou v předu od sebe dál než vzadu).
No každopádně to je záhada. Asi bude chyba někde jinde, možná je celý auto nějak hnutý? K těm pneu - prohodit přední za zadní jsi zkoušel?
Každopádně jestli je máš ojetý po vnitřku, tak to znamená, že se s tím jezdilo s negativním souběhem, tedy rozběhem (přední kola jsou v předu od sebe dál než vzadu).
No každopádně to je záhada. Asi bude chyba někde jinde, možná je celý auto nějak hnutý? K těm pneu - prohodit přední za zadní jsi zkoušel?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Geometrie problem Legacy MY 2008 H6
Tak s tím jsem se taky potýkal :839: .....tahání na stranu, pořád to chtělo nějaký korekce volantem, volant trochu ze středu, blbě sjetý pneu, pocity na mrtvici. Geošku jsem nechal dělat v no name pneuservisu, pak ještě v jednom Subaru servisu a nakonec v AWD. Až tam si s tím poradili a podle výsledků měření jela prakticky každá náprava trošku jinam, nebylo to souosé. Teď už je to spoustu tisíc km v pohodě i na těch blbě sjetých gumách co jsou čím dál horší a půjdou letos dolů, dobrá geoška už načatou a blbě sjetou pneu nikdy nesrovná.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: Geometrie problem Legacy MY 2008 H6
Ano gumy jsem zkoušel přehážet a nic, ani sebemenší zlepšeni nebo zhoršení. No tak budu muset popřemýšlet jestli nezajedu do AWD, hergott jen toho benzínu co člověk s tím projede aby to zkusil dát do richtiku...
Re: Geometrie problem Legacy MY 2008 H6
Jinak to, o čem mluví romull se v protokolech objevuje jako "úhel jízdní osy" nebo anglicky "thrust angle".
Ještě bych chtěl připomenout, že správně by se měla měřit i výška lemu blatníku od země (to může ledacos prozradit - špatné rozložení zatížení, špatně nafoukané gumy, unavené/zlomené péro nebo ohnuté zavěšení atd). A také data přímo v počítačích samotných geometrií nemusí být zcela korektní. Třeba v případě mýho auta sice střední hodnoty seděly (geometrie BOSCH asi za 600k, takže žádnej šmejd), ale tolerance (rozsahy hodnot) byly mnohem menší než v oficiálním servisním manuálu...což tedy je ta lepší možnost, kdy člověk maximálně seřídí i něco, co by jinak nechal, ale může se stát, že to bude opačně nebo dokonce jiné střední hodnoty a pak je vymalování a člověk se akorát diví, že v každem servisu mu to seřizujou jinak.
Obecně bych řekl, že se hodně podceňuje ta příprava před měřením. A to je podle mě docela dost zásadní chyba.
Co se týče Subaru, tak pokud vím, tak Legacy/Outback v běžných verzích maj střední hodnoty sbíhavosti i odklonů na obou nápravách nulové. Tedy odklony nula na všech kolech, sbíhavost nula na obou nápravách. Ty zbylé stejně nejde seřídit, tak je to jedno a slouží jen pro kontrolu, jestli auto jede rovně (zmíněná thrust angle) a jestli není přesazený volant (jestli sedí ackerman a rejdy na obě strany jsou stejné - to samozřejmě seřídit jde...) atd...
Ještě bych chtěl připomenout, že správně by se měla měřit i výška lemu blatníku od země (to může ledacos prozradit - špatné rozložení zatížení, špatně nafoukané gumy, unavené/zlomené péro nebo ohnuté zavěšení atd). A také data přímo v počítačích samotných geometrií nemusí být zcela korektní. Třeba v případě mýho auta sice střední hodnoty seděly (geometrie BOSCH asi za 600k, takže žádnej šmejd), ale tolerance (rozsahy hodnot) byly mnohem menší než v oficiálním servisním manuálu...což tedy je ta lepší možnost, kdy člověk maximálně seřídí i něco, co by jinak nechal, ale může se stát, že to bude opačně nebo dokonce jiné střední hodnoty a pak je vymalování a člověk se akorát diví, že v každem servisu mu to seřizujou jinak.
Obecně bych řekl, že se hodně podceňuje ta příprava před měřením. A to je podle mě docela dost zásadní chyba.
Co se týče Subaru, tak pokud vím, tak Legacy/Outback v běžných verzích maj střední hodnoty sbíhavosti i odklonů na obou nápravách nulové. Tedy odklony nula na všech kolech, sbíhavost nula na obou nápravách. Ty zbylé stejně nejde seřídit, tak je to jedno a slouží jen pro kontrolu, jestli auto jede rovně (zmíněná thrust angle) a jestli není přesazený volant (jestli sedí ackerman a rejdy na obě strany jsou stejné - to samozřejmě seřídit jde...) atd...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Geometrie problem Legacy MY 2008 H6
Pan Kroupa to nedal uplne do nuly protoze gumy jsou nabroušené z té rozbíhavosti která tam byla nějaký ten měsíc, zkusím tam dát zimáky napředek, je to prý 100% v gumách...
Re: Geometrie problem Legacy MY 2008 H6
Tak teď se začal cca mezi 100 - 130 km/h třást volant jako kdyby byli nevyvážené kola, nechal jsem vyvážit a problém přetrvává. Volant se třese i při brždění zhruba ve stejných rxchlostech a po překročeni 130km/h pomalu mizí. Tak že by byli opravdu vadný gumy ???? Mám fakticky investovat do nových gum, to by bylo mrzuté, ty Continentaly byli fakt drahý....
- j3rry
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1024
- Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš H.
- Bydliště: Brno/Karviná/Pržno
Re: Geometrie problem Legacy MY 2008 H6
Jaký to máš rozměr ? Mohl bych do soboty 15/06 zapůjčit zánovní (koupené loni snad někdy v říjnu, ježděné do půlky listopadu) Bridgestony Potenza RE050A v rozměru 215/45/R18 - nebudeš muset kupovat pneu jen proto, abys udělal další "rule out"...
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Re: Geometrie problem Legacy MY 2008 H6
Jo taky si myslim, že je lepší si je nejdřív půjčit a pak teprve kupovat, při ověření. Ale stejně se mi nezdá, že by to bylo gumama...to že to dělá v určitym rozsahu rychlostí bývají spíš tlumiče nebo nějaký problém na zavěšení.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Geometrie problem Legacy MY 2008 H6
a co takhle brzdy - přídírající se pístek? osobní zkušenost :655: