Tak abych tu zase trochu rozvířil stojaté vody, tak vám tady napíšu o tom, jak jsem přešel z E5 na E5.
Začalo to tím, že jsme s Jendou někdy koncem roku diskutovali o těch E5 vs. E10 benzínech. A já si chválil, jak na mojí oblíbený Makro pumpě, kde tankuju Natural 95 Premium, je stále E5. Ono obecně našim motorům u subaru cca od r.v. 90 výš (a možná i starších) vyrobených pro evropský trh by to nemělo vadit vůbec. Zdroj
článek SUBARU ČR (mimochodem duplikoval jsem do
naší wiki).
Jenže začátkem roku Jenda posílá fotku a hlásí, že si mám hledat novou pumpu. Prémiovka u Makra je E10. Vadit by to nemělo, ale jak víme, tak by mohl být problém s tím srážením vody z lihu u stojícího auta. Což je tak trochu můj případ. A vůbec, prostě jsem chtěl bejt trochu rebel.
Takže když jsem dneska šel tankovat (ano poprvé tenhle rok, poprvé od 22.11.2023, kdy ještě u Makra bylo E5
), jsem si vzpomněl, že posílen
testem Martina Vaculíka a faktem, kolik toho najedu, jsem se už dříve rozhodl, že tam budu lejt MOL EVO100 PLUS.
Už po těch 500 m od pumpy do Hornbachu jsem věděl, že jsem udělal dobře. Úplně jsem cítil, jak se celá palivová soustava čistí a motor jde hladce, vyrovnalo se veškeré opotřebení válců a motor je ve stavu zánovní až téměř nejetý. A na 1,5 km z Hornbachu domů jsem na světlech ozávodil octovku (byl jsem rozjetej a on stál na červenou). Navíc v mojí oblíbený zatáčce to i líp sedělo, jak to palivo má menší hustotu a větší měrnou tepelnou kapacitu, tak se ještě snížilo i tak nízké těžiště Lega a bylo zpečetěno! Třetí hřebíček do rakve Makro Natural Premium. A to všechno za 43 korun! Takový radosti!