Stránka 2 z 2

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Napsal: stř lis 18, 2020 10:39 am
od dethroned
RallyCAD píše: Mimochodem, kolik vám točí volnoběh při studeném motoru? XV i OTB se až do zahřátí na 30°C točilo / točí cca 1700ot/min. Nedělá mi to dobře na uši, ale říkám si, že vědí co dělají a drží otáčky v minimálním "kulatém režimu", aby se eliminovalo namáhání ložisek v úvratích - tedy to nejhorší pro studený motor...
No ono je to spíš kvůli cat light-off - rychlému zahřívání katalyzátoru po startu, což vyžaduje emisní norma. Tzn. zážeh je časován tak pozdě, že většina spalin unikne do výfuku. Vysoký volnoběh je pak nutný kvuli tomu, aby se motor točil a auto se, s tak zpožděným předstihem, vůbec rozjelo ;-D

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Napsal: stř lis 18, 2020 5:52 pm
od nothink
Skulile píše: určitě si rád poslechnu jiný motor a nejlépe i při startu za studena
ozvu se přes SZ a domluvíme se, díky za nabídku
Určitě není problém poslechnou i za studena. Tak skrze SZ doladíme detaily :-)

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Napsal: pon lis 30, 2020 10:41 am
od Skulile
dethroned píše: No ono je to spíš kvůli cat light-off - rychlému zahřívání katalyzátoru po startu, což vyžaduje emisní norma. Tzn. zážeh je časován tak pozdě, že většina spalin unikne do výfuku. Vysoký volnoběh je pak nutný kvůli tomu, aby se motor točil a auto se, s tak zpožděným předstihem, vůbec rozjelo
tak jsem teď párkrát kouknul na data auta po vyjetí se studeným motorem a asi to bude tím co píše dethroned, když má katalyzátor míň jak cca 500°C, tak je ten zvuk pro mě nepříjemný, asi to bude tím upraveným časováním a vyššími otáčkami než by jinak bylo potřeba

nevíte někdo jak je to s těmito motory a seřízením ventilů? dělá se to při pravidelných prohlídkách nebo se to kontroluje, zda se něco mění nebo se to u těchle motorů vůbec neřeší?

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Napsal: pon lis 30, 2020 11:57 am
od Traveller
Nejsou tam už nějaké ty hydroštely..., nebo jak se tomu říká?
Na SJ forejsovi ani na STI se určitě při prohlídkách nic takového nekontroluje.
On se někdo chytrý najde. Třeba chytrý HonzaCZ. ;-D

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Napsal: pon lis 30, 2020 1:57 pm
od hamoun
ta domena uz je obsazena .. skod a.. ta by se mu hodila :)
ale hloupyhonza.cz je jeste volna :-D

ps: (volna, jakoze na ni neni nic povesene .. jak je to s registracema jsem nezjistoval :) )

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Napsal: pon lis 30, 2020 6:50 pm
od dethroned
FB motory už maj (opět) hydroštely...

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Napsal: pát pro 04, 2020 9:24 am
od Stekem
Takže takové to zaševelení při dojíždění na světla atd. tak to je v pohodě? Včera večer a dnes ráno jsem se na to zaměřil a slyšel jsem to.

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Napsal: pát pro 04, 2020 9:28 am
od Skulile
dělají to asi všechna tahle auta s CVT, takže by to mělo být v pohodě :-|

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Napsal: úte pro 08, 2020 12:29 pm
od Skulile
tak jsem nakonec našel diagnostiku, která vyčetla chyby a je jich tam docela dost a řekl bych, že to bude mít souvislost a tím, co jsem popisoval
jsem objednaný za týden na servis, tak uvidíme co z toho vyleze
btw: Torque, ActiveOBD, Car scanner a další se tváří, že žádný problém není = nedostanou se k jednotkám, kde ty chyby jsou uložené
načetl jsem to až s GaragePro od CaRPM, chyby jsem dal do přílohy, kdyby se našel někdo znalý a třeba pomohl s identifikací problému - co Honzo :-()()-: ?
OBD_chyby_7AN6818_20201207.pdf
(81.29 KiB) Staženo 115 x

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Napsal: pát úno 03, 2023 11:10 pm
od Speedys4
Můžu do SZ poslat video, zvuk při startu dunivej, skoro jako laděnej vejfuk :)

výsledek byl prasklý vlnovec na svodech. (A taky zadní tlumič vydrží prd, rezne v horním místě nabodování krytu tlumiče)

Zaměř se, jestli to neduní jakoby pod motorem, klidně s otevřenou kapotou po startu.