pufko píše:Alpine Clarion, na Pioneeroch som sa sklamal, hrajú výborne basy ale to je tak všetko , na dokonalý zvuk Alpine a Clarionu to nemá...
Souhlasím, ale důležitý je ještě jeden základní parametr, a to kvalita media.
Pokud má někdo changer a hraje originální CD, tak je schopen docenit Alpine,
Clarion, Becker, nebo dokonce Nakamichi. Samozřejmě za předpokladu, že má
auto udělané kompletně (kvalitní repro, vytlumení, zesilovače a subwoofer).
Pokud toto v autě nemá, tak je nákup kvalitního autorádia házení perel sviním :845:
To jako kdyby si dal někdo motor z WRX do Favoritu... :713:
Pioneer má víc prezentní basy i výšky a je tak ideální pro komprimované formáty (MP3, WMA),
kdy dokáže "doplnit" a vytáhnout i ořezané frekvence na dolním a horní hranici pásma.
Taky je důležitý, jak je auto celkově tiché. Kdybych jezdil RangeRoverem s ševelícím
motorem V8, tak bych asi taky volil spíš Alpine, ale do Forestera 98´s hučícími převody
a obutém na AT pneu nemá cenu volit absolutní kvalitu, když to stejně za jízdy neuslyším...
A další kritérium už je fakt pilování detailů - tím myslím druh hudby, kterou kdo poslouchá.
Pokud někdo poslouchá klasiku, rock, blues a vůbec spíš muziku s akustickými nástroji,
musí jít pro reálný poslech do vyšší třídy. Kdo poslouchá víc elektronickou hudbu, tak ocení
spíš střední třídu, která je na to stavěná a laděná. A to se týká i repro i zesilovačů.
Jak už jsem psal - pokud se neudělá kvalitní vytlumení, což obnáší cca 7 - 15 tis a minimálně
100 hodin práce a pokud se nekoupí kvalitní zesilovače (min od 5 až 7tis za 4-kanálový a min
3 - 5tis za basový) + kvalitní repro (min 10tis za dva páry komponentních dvoukanálů) +
subwoofer s boxem (od 3 tis repro + něco box), tak nemá smysl kupovat rádio z vyšší třídy.
Mě vyšla muzika na 20tis a to jsem koupil všechno buď použité, nebo nižší střední třídu.
Časově jsem tomu dal tak 250hodin. To obnášelo hlavně vytlumení celé karoserie bitumenem
a akustickou pěnou, výrobu podložek pod repro do dveří, zakomponování výškáčů do tapecíru
na sloupkách (vlepení pouzder, zatmelení, zabroušení), natahání veškerých nových drátů po
autě (CINCH signálové, reprosignální, napájení, kostry), příprava poflokování celého vnitřku
(demontáž a přebroušení), utlumení všech táhel a mechanismů ve dveřích, výroba nové
podlahy kufru s boxem pro zesilovače (a to ještě nemám ani dodělané). Ještě mě čeká výroba
subwooferboxu integrovaného do bočnice v kufru, protože zatím mám nouzově box volně v kufru.
Nehraje to špatně, i když si dokážu představit mnohem lepší kvalitu.
Jako dobrý..., ale... :845:
Ono je to spíš samostatné hobby, než jenom výměna rádia... :657: :bp: :845: