výměna oleje
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
výměna oleje
Zdar, čas na výměnu motorového oleje se nezadržitelně blíží, vždy jsem tuto činnost prováděl sám tak jsem se chtěl jen optat zda jsou nějaká specifika kromě toho, že starý vypustím a nový doleju:-) + výměna filtru. . V Německu tam dávali Total 5w/40 tak asi nakonec u toho zůstanu nebo přeci jen Millers Oil :655:?
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
Re: výměna oleje
největší anabáze je povolit filtr.... lego (a počítám že i réza) ho má mezi svodama a tam se rukou dostaneš jen na přímo. nakonec jsem to vždycky nějak povolil, ale byl to boj. kupuju už třetí klíč na filtr, tak snad tento bude fungovat:
http://www.autodoplnky-obchod.cz/klic-n ... tavitelny/
jinak na samotné výměně oleje nic není...jen to nepřelej.
http://www.autodoplnky-obchod.cz/klic-n ... tavitelny/
jinak na samotné výměně oleje nic není...jen to nepřelej.
- kosobecny
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 993
- Registrován: pát zář 16, 2011 6:53 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Klatovy a okolí
Re: výměna oleje
Doporučuji kupovat filtr originální Je tam nepatrný rozdíl v ceně, ale užitná hodnota je o dost větší, co jsem tak pochytil. (snad správně)
Subaru Outback H6 3.0 MY2000
Subaru Forester 2.0 XT MY2003 - ex
Subaru Impreza 2.0 GL MY2000 - ex
Subaru Forester 2.0 XT MY2003 - ex
Subaru Impreza 2.0 GL MY2000 - ex
Re: výměna oleje
jo, beru taky radši originál...
Re: výměna oleje
tak jsem vyměnil všechny oleje při 153 000 km. do převodovky a diffu MO TRX Synth 75W-90, motor TOTAL QR 10W-50 jako vždy.... olej v přev. a diff. už byl docela černý.. v podstatě žádná změna, pouze na převodovce se mi subjektivně zdá, že trojka jde mnohem líp, na druhou stranu je teď problém tam dát 1 dokud je auto v pohybu...to předtím bylo taky ale míň. asi líp namazaný synchrony, stačí přidat lehce plyn i při vyšlápnutý spojce a spadne tam lehce. holt podélná převodovka. ale to není problém, spíš vlastnost.
...jinak poznámka - povolit zátky a výpustný šrouby jako vždy peklo...pomohla až metrová tyč.
...jinak poznámka - povolit zátky a výpustný šrouby jako vždy peklo...pomohla až metrová tyč.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49562
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna oleje
Já jsem dneska konečně vyměnil oleje v obou diferenciálech a obou převodovkách v Previi. Všude jsem nalil Millers Oils EE Transmission 75W90, čili Nanodrive technology. Na nějaký hodnocení je brzo, najel jsem odpoledne jen asi 15km. Zatím se zdá že auto jede celkově snáz, ale to by možná bylo s každým novým olejem. V pondělí jedu do Děčína, tak to pak objektivněji zhodnotím...
[Příspěvek odeslán z Dell Streak pomocí aplikace Tapatalk]
[Příspěvek odeslán z Dell Streak pomocí aplikace Tapatalk]
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- vena
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1544
- Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
- Bydliště: železná ruda
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna oleje
tak já plánuju příští výměnu do motouru Mobil1 5W50 .
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
- valdík
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 136
- Registrován: sob led 05, 2013 4:22 pm
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Suchdol n. L. - České Budějovice
Re: výměna oleje
Tak se mi blíží výměna oleje a chtěl bych se poradit co tam nalejt. Motor EJ25 115kW najeto 350tis spotřeba oleje je tak litr - litr a půl mezi výměnama (10tis km). Já vím, že už tady o tom bylo napsáno mnoho, ale stejně se zeptám, teď tam mám 5W-40 a uvažuju o 10W-50. Je to dobrý nápad před zimou? nebo radši ještě na zimu tu 5W-40 a ja jaře až tu 10W-50ku? nebo nějakou jinou třídu? kolega jezdí v H6ce 10w40 a v pohodě
díky za rady
díky za rady
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: výměna oleje
valdík> asi bych to neresil, dej tam to, co mas zrovna po ruce :845:
Jinak nebydlis nahodou v Suchdole jak se jede na Hrdlořezy? Viděl jsem tam tuhle zajíždět nějaký zelený Lego...
Jinak nebydlis nahodou v Suchdole jak se jede na Hrdlořezy? Viděl jsem tam tuhle zajíždět nějaký zelený Lego...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- valdík
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 136
- Registrován: sob led 05, 2013 4:22 pm
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Suchdol n. L. - České Budějovice
Re: výměna oleje
ok, jo a to lego co jsi viděl je kámoše, koupil uplně to samí jak mám já akorát třílitra a nebylo to náhodou ve čtvrtek kolem osmý? to jsme se museli těsně minout jel jsem k němu a hned jak mě viděl tak říkal, že na něj nějakej subarista zrovna mával :D
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: výměna oleje
valdík> jojo, ctvrtek pred osmou , taky jsem jel trilitrem. Jonak na Hamru jsem videl stat jeste modry Lego kombi. Kam v kraji jezdite na servis? Asi budu potrebovat kontakt, pac menim rajon...
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: výměna oleje
Při tak slušné spotřebě oleje bych na zimu nechal klidně 5w40, zvlášť pokud máš více studených startů a kratší jízdy. Na léto, nebo když by spotřeba oleje stoupala bych se té 10w50 nebál, nebo by šlo dát MO XF 5w50 celoročně.valdík píše:Tak se mi blíží výměna oleje a chtěl bych se poradit co tam nalejt. Motor EJ25 115kW najeto 350tis spotřeba oleje je tak litr - litr a půl mezi výměnama (10tis km). Já vím, že už tady o tom bylo napsáno mnoho, ale stejně se zeptám, teď tam mám 5W-40 a uvažuju o 10W-50. Je to dobrý nápad před zimou? nebo radši ještě na zimu tu 5W-40 a ja jaře až tu 10W-50ku? nebo nějakou jinou třídu? kolega jezdí v H6ce 10w40 a v pohodě
díky za rady
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- Petr Vejvoda
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 240
- Registrován: úte kvě 25, 2010 12:41 am
- Jméno a příjmení: Petr Vejvoda
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna oleje
Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu :826:romull píše: Při tak slušné spotřebě oleje bych na zimu nechal klidně CFS 5w40 NT, zvlášť pokud máš více studených startů a kratší jízdy. Na léto, nebo když by spotřeba oleje stoupala bych se té CFS 10w50 NT nebál, nebo by šlo dát Premium XF Longlife 5w50 celoročně.
Jen jsem v citaci doplnil přesné názvy produktů. Pokud nechcete využívat technologii nanočástic v oleji a mít jedem olej na celý rok pro kombinovaný způsob jízdy, potom je XF Longlife 5w50 ideální olej.
Sleva 10% na oleje, maziva a aditiva Millers Oils pro všechny členy fóra - objednejte z http://www.millersoils.cz a do poznámky k objednávce napište "Subarufanclub" a svůj nick. Sleva se odečte při fakturaci, pošta a dobírka jen 100,- Kč.
- valdík
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 136
- Registrován: sob led 05, 2013 4:22 pm
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Suchdol n. L. - České Budějovice
Re: výměna oleje
ok díky za rady na zimu teď ještě dám tu 5W-40ku a na léto se pak uvidí
to slávek: hele s tim servisem jsme na tom stejně :( na jihu nějak nevim, v CB je autorizák subaru, a nebo jsem slyšel chválu na pana Švadlenku, ale to je taky poměrně z ruky. Sakra asi se vrátim do Plzně :D Dobřany za rohem a nebo založíme dílnu na Subara? pokud by někdo věděl sem s tím
to slávek: hele s tim servisem jsme na tom stejně :( na jihu nějak nevim, v CB je autorizák subaru, a nebo jsem slyšel chválu na pana Švadlenku, ale to je taky poměrně z ruky. Sakra asi se vrátim do Plzně :D Dobřany za rohem a nebo založíme dílnu na Subara? pokud by někdo věděl sem s tím
Re: výměna oleje
Podělím se s váma o vědomosti :811:
Firma nám zaplatila přednášku o olejích a mazivech, která trvala 4 hodiny. Co mě přišlo zajímavý:
1) Výrobců olejů je celá řada, ale na světě je jen asi 4 nebo 5 výrobců aditivačních balíčků od kterých berou všechny olejářský firmy. Zjednodušeně to funguje tak, že tyhle firmy mají v nabídce různý aditivační balíčky. Výrobce olejů řekne: Chcu vyrábět olej s takovouhle specifikací. Výrobce aditiv na to: Tak to potřebujete tenhle aditivační balíček a musíte pro něho připravit takovýhle základ.
Plyne z toho to, že oleje se stejnou vizkozitní a výkonostní specifikací jsou si prakticky rovny. Teda mimo ceny. Nikdy se asi nedozvíme kdo bere od koho, ale kdybysme to věděli tak se možná dozvíme taky to, že olej věhlasné značky v ceně třeba 300kč/litr je úplně to stejný jako míň známá značka co prodává třeba 120kč/litr.
Vemte si to každej po svým. Já jsem se to dozvěděl před výměnou a už sem dal rozlívanej Q8 Formula 5w40 za nějakých 140kč/litr. Předtím jsem dával Millers XFS 5w40 kterej zrušily a nahradily dražším. (úspora 400 kč za rok teda není žádná hitparáda, ale i tak...)
2) Doporučuje se míchat pouze oleje se stejnýma specifikacema (to asi každej ví) a ideálně od stejnýho výrobce - to aby ty aditiva byly stejný.
3) Naplnění celýho motoru olejem - studený start při -20°C
5w30 asi 12s
5w40 asi 20s
10w40 asi 55s
15w40 asi 75s
4) Zajímal mě převod. olej do Subaru. Když se nedá hypoidní GL5, tak se muže film trhat a někde se to přidřít. Zároveň ale GL5 moc klouže (proto to horší řazení) a ničí kovy, ze kterých se dělají synchrony. Školitel teda říkal, že zřejmě Subaru používá jinej materiál než ostatní. Existují ale hybridy GL4/5 nebo jak tady dost lidí dává Castrol GL4+ a ty by měly plnit požadavky obojího.
5) Skladovatelnost současných paliv: jak benzín tak nafta asi 3 měsíce. Je to způsobeno biopřísadami. Benzín 98 a více oktanů by měl mít míň biopřísad a tím pádem delší skladovatelnost.
Kdyby měl někdo zájem, tak můžu poslat prezentaci v Powerpointu podle které školitel školil, má to cca 10,3MB (snad na to není copyright :655: )
Firma nám zaplatila přednášku o olejích a mazivech, která trvala 4 hodiny. Co mě přišlo zajímavý:
1) Výrobců olejů je celá řada, ale na světě je jen asi 4 nebo 5 výrobců aditivačních balíčků od kterých berou všechny olejářský firmy. Zjednodušeně to funguje tak, že tyhle firmy mají v nabídce různý aditivační balíčky. Výrobce olejů řekne: Chcu vyrábět olej s takovouhle specifikací. Výrobce aditiv na to: Tak to potřebujete tenhle aditivační balíček a musíte pro něho připravit takovýhle základ.
Plyne z toho to, že oleje se stejnou vizkozitní a výkonostní specifikací jsou si prakticky rovny. Teda mimo ceny. Nikdy se asi nedozvíme kdo bere od koho, ale kdybysme to věděli tak se možná dozvíme taky to, že olej věhlasné značky v ceně třeba 300kč/litr je úplně to stejný jako míň známá značka co prodává třeba 120kč/litr.
Vemte si to každej po svým. Já jsem se to dozvěděl před výměnou a už sem dal rozlívanej Q8 Formula 5w40 za nějakých 140kč/litr. Předtím jsem dával Millers XFS 5w40 kterej zrušily a nahradily dražším. (úspora 400 kč za rok teda není žádná hitparáda, ale i tak...)
2) Doporučuje se míchat pouze oleje se stejnýma specifikacema (to asi každej ví) a ideálně od stejnýho výrobce - to aby ty aditiva byly stejný.
3) Naplnění celýho motoru olejem - studený start při -20°C
5w30 asi 12s
5w40 asi 20s
10w40 asi 55s
15w40 asi 75s
4) Zajímal mě převod. olej do Subaru. Když se nedá hypoidní GL5, tak se muže film trhat a někde se to přidřít. Zároveň ale GL5 moc klouže (proto to horší řazení) a ničí kovy, ze kterých se dělají synchrony. Školitel teda říkal, že zřejmě Subaru používá jinej materiál než ostatní. Existují ale hybridy GL4/5 nebo jak tady dost lidí dává Castrol GL4+ a ty by měly plnit požadavky obojího.
5) Skladovatelnost současných paliv: jak benzín tak nafta asi 3 měsíce. Je to způsobeno biopřísadami. Benzín 98 a více oktanů by měl mít míň biopřísad a tím pádem delší skladovatelnost.
Kdyby měl někdo zájem, tak můžu poslat prezentaci v Powerpointu podle které školitel školil, má to cca 10,3MB (snad na to není copyright :655: )
Forester 2.0 2003