Busy, dodávky a jim podobné
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1535
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Busy, dodávky a jim podobné
Nakouslo se to v jiném tématu, pár aut tu má už své vlákna, ale obecné vlákno o dodávkách a jejich odnoží tu ještě není. Tak jsem si dovolil ho založit a rovnou ukázat ten svůj Busík.
O nějaké dodávce jsem uvažoval už hodně dlouho. Specifikace byla nějak nastavená, ale žádné velké mantinely, co se týče značky jsem neměla. Požadavky: dvoje šoupačky, trochu výbavy, aby to mělo aspoň klimu dozadu, ideálně bez přední dvoulavice. Automat a 4x4 by byl bonus... Rozpočet 200 - 500. Podle věku, stavu, značky atd. Člověk by si řekl, že žádné velké nároky. Ale zas tak jednoduché to nebylo. Buď drahé, nebo odjeté, nebo oboje, stále tam bylo nějaké "ale".
Nakonec jsem pořídil Hyundai H1 Starex. 2,5 125kw. Multivan ani Včko to není, ale splňovalo dost z mých požadavků.
+ Relativně mladé a neodjeté (2017 výroba, 120 tis km)
+ jednoduchá a robustní technika, někdo by mohl říct že až moc zastaralá, ale já si spíš cením toho, že to nemá kraviny typu stopstart, asistenty a chujoviny. Je to spíš takový oldschool, tenhle model je od roku 2007 a moc toho nezměnili.
+ Motor má prý solidní trvanlivost a výkon taky ujde. 170k a skoro 400 Nm krouťák. Špatně to na dodávku nejede a spotřeba do 10l nafty.
+/- Automat co se týče trvanlivosti tak robustnost a výdrž mu prý taky nechybí. Jen 5 kvaltů už není zas taková výhra. 1-4 q jsou v pohodě, 4-5 je velká prodleva. Zamyká v hodně nízkých otáčkách a pak drzí zuby nehty zamčený. To mě docela sere, občas tomu musíš pomoct ručně.
- U automatu tažné jen na 1,5t. S manuálem 2,5 t. Ale táhl jsem cca 2,3 a auto nemělo problém, jen jsem musel mezi 4-5 zase jet na ruční řazení, aby to nedrželo nízké otáčky.
- Určitě RWD. Má sice samosvor, ale i tak je to bída. 4x4 by tomu slušelo. Prověřil jsem ho letos v Itálii, cesta cca 50km v serpentinách na sněhu a těžce jsem plakal po Subu. Nahoru hrabačka, dolů sáně. Bez řetězů to bylo z kopce prakticky neřiditelné. Takže ve finále mám 2 sady řetězů. A je to v klidu...
- Variabilita interiéru je taky slabá. Mám 2 + 2/1 + 3 sedadla. Zadní trojlavice má asi 80 kg, takže sám bez šance a je na 6ti šroubech. Tak ta šla ven jako první. Prostřední sedačky jsou v kolejnicích, nechají se posouvat, ale vyndat pro jistotu jdou jedině i s kolejnicí
+ Kufr i v 8 místné je solidní. V 5 místné konfiguraci je kufr už opravdu slušný, vejde se ICB nádrž. S posunutými seačkami je ložná 195cm.
Chtěl jsem ho trochu přiblížit, třeba někdo uvažuje o dodávce. Ano, Multivan nebo Včko to není, ale vzhledem k min. o 1/3 levnější nákupce se zase nechá autu i něco odpustit. Design nehodnotím, to je subjektivní.
O nějaké dodávce jsem uvažoval už hodně dlouho. Specifikace byla nějak nastavená, ale žádné velké mantinely, co se týče značky jsem neměla. Požadavky: dvoje šoupačky, trochu výbavy, aby to mělo aspoň klimu dozadu, ideálně bez přední dvoulavice. Automat a 4x4 by byl bonus... Rozpočet 200 - 500. Podle věku, stavu, značky atd. Člověk by si řekl, že žádné velké nároky. Ale zas tak jednoduché to nebylo. Buď drahé, nebo odjeté, nebo oboje, stále tam bylo nějaké "ale".
Nakonec jsem pořídil Hyundai H1 Starex. 2,5 125kw. Multivan ani Včko to není, ale splňovalo dost z mých požadavků.
+ Relativně mladé a neodjeté (2017 výroba, 120 tis km)
+ jednoduchá a robustní technika, někdo by mohl říct že až moc zastaralá, ale já si spíš cením toho, že to nemá kraviny typu stopstart, asistenty a chujoviny. Je to spíš takový oldschool, tenhle model je od roku 2007 a moc toho nezměnili.
+ Motor má prý solidní trvanlivost a výkon taky ujde. 170k a skoro 400 Nm krouťák. Špatně to na dodávku nejede a spotřeba do 10l nafty.
+/- Automat co se týče trvanlivosti tak robustnost a výdrž mu prý taky nechybí. Jen 5 kvaltů už není zas taková výhra. 1-4 q jsou v pohodě, 4-5 je velká prodleva. Zamyká v hodně nízkých otáčkách a pak drzí zuby nehty zamčený. To mě docela sere, občas tomu musíš pomoct ručně.
- U automatu tažné jen na 1,5t. S manuálem 2,5 t. Ale táhl jsem cca 2,3 a auto nemělo problém, jen jsem musel mezi 4-5 zase jet na ruční řazení, aby to nedrželo nízké otáčky.
- Určitě RWD. Má sice samosvor, ale i tak je to bída. 4x4 by tomu slušelo. Prověřil jsem ho letos v Itálii, cesta cca 50km v serpentinách na sněhu a těžce jsem plakal po Subu. Nahoru hrabačka, dolů sáně. Bez řetězů to bylo z kopce prakticky neřiditelné. Takže ve finále mám 2 sady řetězů. A je to v klidu...
- Variabilita interiéru je taky slabá. Mám 2 + 2/1 + 3 sedadla. Zadní trojlavice má asi 80 kg, takže sám bez šance a je na 6ti šroubech. Tak ta šla ven jako první. Prostřední sedačky jsou v kolejnicích, nechají se posouvat, ale vyndat pro jistotu jdou jedině i s kolejnicí
+ Kufr i v 8 místné je solidní. V 5 místné konfiguraci je kufr už opravdu slušný, vejde se ICB nádrž. S posunutými seačkami je ložná 195cm.
Chtěl jsem ho trochu přiblížit, třeba někdo uvažuje o dodávce. Ano, Multivan nebo Včko to není, ale vzhledem k min. o 1/3 levnější nákupce se zase nechá autu i něco odpustit. Design nehodnotím, to je subjektivní.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49492
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Vláďo to je dobře, že jsi to vlákno založil. On se určitě vzápětí přidá Láďa outback, myslím, že má to samý co ty. Mě se ta old school technika H1 taky líbí.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1535
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Díky Tome, doufám že nezůstane jen u dvou H1ček
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22971
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Ja zrovna v "busiku" sedim, tak si tu odlozim fotku, nez prijde Lada a budu exkomunikovan
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1535
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Kam si vyrazil?
Naopak, jsi očekáván. I když už máš svoje vlastní vlákno.. T4 rozhodně patří mezi dodávkové legendy
Naopak, jsi očekáván. I když už máš svoje vlastní vlákno.. T4 rozhodně patří mezi dodávkové legendy
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22971
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Vlakno nemam, ja se za ni porad stydim jinak jsme nekde kousek od Loštic
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49492
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Busy, dodávky a jim podobné
No já se občas taky přidám. Previa je taky dodávka.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2443
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Já jsem celoživotní příznivec busíků (1x Citroen Evasion, 1x Espace 3, 2 x Espace 4). Ale momentálně nemám jak busík doma odůvodnit - dva důchodci bez cestovatelských ambicí a jednomístnou garáží. Neumíte si představit, co je to za muka koukat na toho Samova multivana, když rozum a MMVČ říká ne Tak sem budu chodit aspoň nasávat pocity těch, co busík mají
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Tak sloníka bych po zralé úvaze neexkomunikoval, proč se tu občas nepobavit na Jeníkovo účet. To spíš ta Prevítie nebo Espace nejsou tak úplně busíky podle mé definice (málo hranaté, krátké, nízké a hlavně nemají čistě užitkové nákladní verze), ale co už.
Já se tomu vždycky smál, že jsme se v osmdesátých letech jak rodina poskládali i na dovolenou do Škody 100, a Němci si teď kupují s prvním dítětem Multivan. Pak jsem si to koupil a prozřel jsem. Ten pravý luxus je místo. Jak na pohodlné sezení pro děti, tak pro transport zavazadel, kempovací výbavy, nářadí, dřeva i občas mopedu.
Já se tomu vždycky smál, že jsme se v osmdesátých letech jak rodina poskládali i na dovolenou do Škody 100, a Němci si teď kupují s prvním dítětem Multivan. Pak jsem si to koupil a prozřel jsem. Ten pravý luxus je místo. Jak na pohodlné sezení pro děti, tak pro transport zavazadel, kempovací výbavy, nářadí, dřeva i občas mopedu.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2443
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Busy, dodávky a jim podobné
On ten název obsahuje "a jim podobné", pod to už se ty Previe a Espacy dají schovat, ne? Samozřejmě to chce značnou dávku tolerance, to chápu
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Já mám jen berlingo. A pak velkou obytnou krabici. Tak nevím jestli sem patřím
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22971
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Lada nic nepise, tak ho jdu pobavit s tim, jak jsem vic a vic ptakovin zacal presouvat na strechu, tak si pri me vysce stredne vzrostleho trpaslika stal nezbytnou vybavou zebrik, ktery z praktickych duvodu jsem na strechu davat nechtel sice na ty nejpodstatnejsi veci dosahnu porad z auta, ale obcas se to hodi (napriklad rezervu umim bez zebriku sundat, ale dat ji tam ne).
Kdyz jsem vymyslel, kam ho nacpat, aby vecne neprekazel, vsiml jsem si, ze u patych dveri pred vestavbou je mezera o velikosti prahu, ve kterem je zamek dveri. A ten zebrik se tam akorat... vejde vzpomnel jsem si, ze spousta lidi vesi na pate dvere ruzne ptakoviny... zvenku. Tak me napadlo tam ten zebrik povesit, ale zevnitr .
Sundal jsem tapec. Opizlal jsem hlinikove Lko tak, aby slo pod ten tapec vlozit mezi dva otvory na piny. Ty jsem o milimetr zvetsil, dal tam nytovaci matici a misto pinu sroub. Do Lka jsem na vhodnych mistech take vyvrtal diry a dal tam nytovaci matice. Cele jsem to slozil a po zhruba 3 nebo 4 opravach 3D tiskarny jsem vytiskl dva giganticke haky, ktere jsem nasrouboval do tech matic v Lku. A zebrik se pak nasledne prikurtuje popruhama, cimz vlastne pak nedrzi ani v tom haku, ale na dverich (nicmene hak usnadnuje usazeni, jelikoz je potreba ho tam davat pri otevrenych dverich v poloze nad hlavou).
No, musim koupit jeste dalsi popruh protoze dvouma to uspokojive uplne chytit nejde. A krapet drobna prohra je, ze ackoliv ten zebrik je lehkej tak to ty vzpery tesne neunesou a ty dvere klesaj. Takze nejspis budu muset dat jeste silnejsi vzpery. Ale jinak to zatim snad i vypada funkcne a utilizuje se tim jinak nevyuzitelny prostor
(tapatalk mi pojebal půlku fotek, proto je to takhle blbě nakombinovaný...)
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Kdyz jsem vymyslel, kam ho nacpat, aby vecne neprekazel, vsiml jsem si, ze u patych dveri pred vestavbou je mezera o velikosti prahu, ve kterem je zamek dveri. A ten zebrik se tam akorat... vejde vzpomnel jsem si, ze spousta lidi vesi na pate dvere ruzne ptakoviny... zvenku. Tak me napadlo tam ten zebrik povesit, ale zevnitr .
Sundal jsem tapec. Opizlal jsem hlinikove Lko tak, aby slo pod ten tapec vlozit mezi dva otvory na piny. Ty jsem o milimetr zvetsil, dal tam nytovaci matici a misto pinu sroub. Do Lka jsem na vhodnych mistech take vyvrtal diry a dal tam nytovaci matice. Cele jsem to slozil a po zhruba 3 nebo 4 opravach 3D tiskarny jsem vytiskl dva giganticke haky, ktere jsem nasrouboval do tech matic v Lku. A zebrik se pak nasledne prikurtuje popruhama, cimz vlastne pak nedrzi ani v tom haku, ale na dverich (nicmene hak usnadnuje usazeni, jelikoz je potreba ho tam davat pri otevrenych dverich v poloze nad hlavou).
No, musim koupit jeste dalsi popruh protoze dvouma to uspokojive uplne chytit nejde. A krapet drobna prohra je, ze ackoliv ten zebrik je lehkej tak to ty vzpery tesne neunesou a ty dvere klesaj. Takze nejspis budu muset dat jeste silnejsi vzpery. Ale jinak to zatim snad i vypada funkcne a utilizuje se tim jinak nevyuzitelny prostor
(tapatalk mi pojebal půlku fotek, proto je to takhle blbě nakombinovaný...)
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3721
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Busy, dodávky a jim podobné
Tvl, Jendo,..Genialne vymyslene, a krasne vypracovane.
Ted jeste vymysli nejaky kolovratek na zvedani a spousteni toho vrata.
Ted jeste vymysli nejaky kolovratek na zvedani a spousteni toho vrata.