No, ale teď v zimě nevím, jestli víc pomáhá nebo škodí
Šímo díky
No, ale teď v zimě nevím, jestli víc pomáhá nebo škodí
Myslis tu zltu farbu v zime, ci pomaha ?
Ale kdeže. Ten solár. Teď v zimě to vycházelo tak na hoďku, max dvě, kdy to dávalo tak maximálně 10 W. V tu chvíli to tam pralo co šlo, ale asi se to nikdy nedostalo do floatu. Zvlášť ne v zimě, kdy ta baterka už neudržela skoro ani 12 V naprázdno po ustálení. Tak nevím, jestli tohle dobíjení může mít na baterku negativní vliv. Jestli by nebylo lepší (pokud má sama víc jak 12 V) ji radši takhle krátce nedobíjet. Bavíme se o soláru co v zimě nemá výkon, ne o nabíječce do zásuvky, která by ten výkon měla, bulk/absorbce proběhla a skončilo to floatem.Makovica píše: ↑sob led 13, 2024 10:25 am Myslis tu zltu farbu v zime, ci pomaha ?
Tiez som po prieskume minuly rok jedoducho vymenil za inu EFB-Banner. AGM ma problem, co pise SPM, s vyssim potrebnym nabijacim napatim. To je ale jediny problem. Zase je o cosi odolnejsia, mozno by sa to vykompenzovalo. U japoncov je u nas problem, ze to ich uchytenie B00 brutalne zosekava vyber, potom uz len to ignorovat a tu plastovu tacku upravit, ci vyhodit. Dlho som to zvazoval. Ja by som zmenu technologie neriesil, len tam narval co najvacsiu kapacitu a prud.
Netuším, jak nový auta, jestli vrámci chytrýho dobíjení předpokládají nějakou kapacitu a tudíž i dobíjecí charakteristiku, ale u aut, jako máme my, by to nemělo mít vliv. Větší kapacita není nutně lepší, ale jakoby jo. Měla by mít vyšší startovací proud, no a taky vydrží déle napájet spotřebiče bez dobíjení. A samozřejmě stejně jako déle vydrží, se déle nabíjí. Si to představ jako kýbl s vodou. Větší kýbl s vodou ti vydrží dýl, když z něj budeš upíjet (malý odběr, rádio, lednice, ventilace, ...), když budeš něco potřebovat spláchnout, máš víc vody najednou (startování), ale doplnit ten kýbl bude trval dýl.samvaculik píše: ↑sob led 13, 2024 10:50 am Dušane, teď jsme to s tím co nejvyšším proudem a kapacitou řešili s tátou. Má Octávii 2 1.8 TSI a originálně tam byla baterka 44mAh. Jeho servisák mu doporučil 74mAh, a tak nevěděl, jestli vždy platí čím vyšší mAh, tím lepší. Nemá to i nějaká negativa krom velikosti? Netrvá ji třeba déle dobití z altíku/nabíječky? Nakonec jsem mu tam koupil Exide 61mAh a spolojenost.
Nevykompenzuje. Ja si prave chytre tu AGM koupil a je to na houby. Dneska po necelych dvou tydnech stani 11,7V a jako nastartovalo to, ale nechtelo se tomu. Je 2 roky stara. Predtim jsem nel obyc Bosche a po 5 letech byl v lepsim stavu.Makovica píše: Myslis tu zltu farbu v zime, ci pomaha ?
Tiez som po prieskume minuly rok jedoducho vymenil za inu EFB-Banner. AGM ma problem, co pise SPM, s vyssim potrebnym nabijacim napatim. To je ale jediny problem. Zase je o cosi odolnejsia, mozno by sa to vykompenzovalo. U japoncov je u nas problem, ze to ich uchytenie B00 brutalne zosekava vyber, potom uz len to ignorovat a tu plastovu tacku upravit, ci vyhodit. Dlho som to zvazoval. Ja by som zmenu technologie neriesil, len tam narval co najvacsiu kapacitu a prud.
Od jisté doby jsem vždy dával do aut silnější baterku a osvědčilo se mě to, víc mě nezajímásamvaculik píše: ↑sob led 13, 2024 10:50 am Dušane, teď jsme to s tím co nejvyšším proudem a kapacitou řešili s tátou. Má Octávii 2 1.8 TSI a originálně tam byla baterka 44mAh. Jeho servisák mu doporučil 74mAh, a tak nevěděl, jestli vždy platí čím vyšší mAh, tím lepší. Nemá to i nějaká negativa krom velikosti? Netrvá ji třeba déle dobití z altíku/nabíječky? Nakonec jsem mu tam koupil Exide 61mAh a spolojenost.