Jak funguje 4x4 u Subaru
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1305
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
staci si precist manual, a u MPT ATS aut (napr otas bs) pisou, ze towing s prednima kolama ve vzduchu na neutral v CVT muzes jen do 50km vzdalenosti, rychlosti max 20kmh... ta MPT mezinapravni spojka se samozrejme ma tocit tak ze predek a zadek pojede naraz, natlakovane olejem a pritlakem. Kdyz pojede bez zaplyho motoru a mazani jenom jedna naprava jinou rychlosti nez ta druha, tak ta spojka i bez tlaku se bude 'nasucho' otirat, coz ji na zivotnosti rozhodne nepridava..
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10679
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Já na válcích byl na STK a ty kola se točily tak pomalu, že to nemělo šanci někam ujet. Ta viskóza si nějakýho rozdílu otáček neměla šanci všimnout, natož aby se ohřála. Spíš jsem se divil jak při tom "kalupu" změřili ty brzdy. Samozřejmě věděli, že to je 4x4, proto to pustili tak do pomala.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
@strider Srovnáváš operaci, která se odehrává cca 20 sec, rychlostí cca 10 km/h, jednou za 2 roky s tažením se zvednutou nápravou? A myslíš, že těch 20 sekund po zhasnutí motoru ta spojka uschne do sucha?
@Makovica No to jo, ale 90 % momentu kde? Z jakýho celku?
@Makovica No to jo, ale 90 % momentu kde? Z jakýho celku?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7859
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Na tu chvilku testování brzd to na suchu určitě nebude.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1305
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
ja jen rikam ze ji to nepridava na zivotnosti, tu chvili to samozrejme vydrzi jen ten manual dava dobry hint na to co se tam deje a ze nechces aby se to delo dlouho
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
mezináprava = mezinápravovej diferák, u všech břichoplazů co znám vždycky s "něčim co ho umí +- zašpérovat". Jen u jedničkový rafky s manuálem byla špéra elektrická na čudlík. Tam si můžeš točit jednou nápravou jak chceš, páč to mezináprava pobere kdyš neni zašpérovaná. Ale kde je nějaká "automatika" tak nastane problém. Nejmenší to že to auto z válců vyskočí a nejhorší že to tu mezinápravu skurví. Proto za mě trvám na tom, že nejmíň bolestivý řešení je točit kola proti sobě (naštorc) aby se vždycky točil jen dif bez klece (a špajzky, kardanu, mezinápravy, atd.). Ale dělejte si co chcete, každej svýho štěstí...
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
@Chorche Tak poznej Toyotu Previa, co má předseda, ta má central diff bez LSD. Teda aspoň to předseda celou dobu říká a na zasněžený louce to tak vypadalo.
Každopádně s tím, že by se něco při tom zatížení a vyskočení z válců na STK mohlo stát tomu středovýmu LSD případně některý variantě z mokrých spojek u MPT nebo VTD jste všichni fakt vtipný. Jestli se někomu něco takovýho reálně stalo, tak to byla náhoda, protože kdyby se to nestalo na tý STK, tak se to stalo hned za rohem, při prvním větším záběru tý spojky.
A fakt nejlepší je, když jako substituci operace, která je pro zařízení rozdělující moment mezi nápravy zcela neškodná, se vymýšlí něco jako točení kolama proti sobě, což neříkám, že ten nápravový LSD poškodí - zase je to nízká rychlost a krátký čas - ale je to rozhodně škodlivější. Natvrdo se točí tou spojkou v LSD, aby klouzala a nemá kam utýct. Když se něco nebude zdát tý mezinápravový při klasickým testu, tak to auto uteče z těch válců a to vůbec ničemu nevadí. Pro tu spojku to je menší zatížení, než když se na mokru prudce rozjedete od světel.
Kdybyste si někteří dokázali představit, co se v tom hnacím ústrojí děje za síly při ostrý jízdě nebo při blbnutí v terénu, tak by vás ani nenapadlo řešit, co se tam děje při testu brzd na STK. Fakt drakonizovat takovou bezvýznamnou píčovinu.
Ale přesně musím souhlasit s @Chorchem - každej svýho štěstí... a taky toho, s čím si zbytečně lámat hlavu.
PS. Jestli to někteří bystřejší technici dělají pomalu a opatrně, tak ne kvůli tomu, že by se báli, že to zničí, ale protože se bojí, že se rožnou nějaký kontrolky, protože si auto bude myslet, kdo ví, co se neděje a vyhází chyby do všech jednotek... a oni by to pak museli mazat.
PPS. Zkuste si na chvíli představit tu odvážnou myšlenku, že konstruktéři aut žijí ve světě, kde se dělají testy brzd na STK. Možná dokonce ještě v tý fabrice, než to auto vyjede z výroby.
Každopádně s tím, že by se něco při tom zatížení a vyskočení z válců na STK mohlo stát tomu středovýmu LSD případně některý variantě z mokrých spojek u MPT nebo VTD jste všichni fakt vtipný. Jestli se někomu něco takovýho reálně stalo, tak to byla náhoda, protože kdyby se to nestalo na tý STK, tak se to stalo hned za rohem, při prvním větším záběru tý spojky.
A fakt nejlepší je, když jako substituci operace, která je pro zařízení rozdělující moment mezi nápravy zcela neškodná, se vymýšlí něco jako točení kolama proti sobě, což neříkám, že ten nápravový LSD poškodí - zase je to nízká rychlost a krátký čas - ale je to rozhodně škodlivější. Natvrdo se točí tou spojkou v LSD, aby klouzala a nemá kam utýct. Když se něco nebude zdát tý mezinápravový při klasickým testu, tak to auto uteče z těch válců a to vůbec ničemu nevadí. Pro tu spojku to je menší zatížení, než když se na mokru prudce rozjedete od světel.
Kdybyste si někteří dokázali představit, co se v tom hnacím ústrojí děje za síly při ostrý jízdě nebo při blbnutí v terénu, tak by vás ani nenapadlo řešit, co se tam děje při testu brzd na STK. Fakt drakonizovat takovou bezvýznamnou píčovinu.
Ale přesně musím souhlasit s @Chorchem - každej svýho štěstí... a taky toho, s čím si zbytečně lámat hlavu.
PS. Jestli to někteří bystřejší technici dělají pomalu a opatrně, tak ne kvůli tomu, že by se báli, že to zničí, ale protože se bojí, že se rožnou nějaký kontrolky, protože si auto bude myslet, kdo ví, co se neděje a vyhází chyby do všech jednotek... a oni by to pak museli mazat.
PPS. Zkuste si na chvíli představit tu odvážnou myšlenku, že konstruktéři aut žijí ve světě, kde se dělají testy brzd na STK. Možná dokonce ještě v tý fabrice, než to auto vyjede z výroby.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19629
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
@HonzaCZ ze te to jeste bavi .. chtelo by najit ty příspěvky, co pises vzdy tak po 2-3 letech znovu a znovu
S poklonou ...
S poklonou ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Standartní viskóza má svornost kolem 40Nm, pak jsou speciální závodní nebo pro použití na nespevněných površích 200Nm (sériově se to nikam nedávalo) a DCCD by mělo mít 120Nm a nebo 200Nm se silnější cívkou (to se taky nikam sériově nedávalo).
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- gerda
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2247
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
- Jméno a příjmení: Michal Gerych
- Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Vždyť je to jasné jak facka
Kdo nerozumí obrázku, odkaz na video i s výkladem
https://www.dongchedi.com/video/6861376250833797644
Kdo nerozumí obrázku, odkaz na video i s výkladem
https://www.dongchedi.com/video/6861376250833797644
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
- gerda
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2247
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
- Jméno a příjmení: Michal Gerych
- Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Tady je pěkná rozborka převodovky a diferenciálu z Outbacku z roku 2005 po 300 tkm.
Měly Outbacky z roku 2005 5 stupňový automat? Žil jsem v domnění, že ne..
Aha, tak měly:
A new Outback variant for the 2005 and newer years was the Outback XT. This model came with the same turbocharged 2.5L EJ255 4-cylinder engine found in the Impreza WRX model. This engine produced 243 hp (181 kW), which was much higher than the naturally aspirated 2.5L engine, which produced 175 hp (130 kW). The XT model came equipped with any 2 of the 3 standard transmissions: a 5-speed Auto-SportShift, or a 5-speed manual.
https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Outback
Měly Outbacky z roku 2005 5 stupňový automat? Žil jsem v domnění, že ne..
Aha, tak měly:
A new Outback variant for the 2005 and newer years was the Outback XT. This model came with the same turbocharged 2.5L EJ255 4-cylinder engine found in the Impreza WRX model. This engine produced 243 hp (181 kW), which was much higher than the naturally aspirated 2.5L engine, which produced 175 hp (130 kW). The XT model came equipped with any 2 of the 3 standard transmissions: a 5-speed Auto-SportShift, or a 5-speed manual.
https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Outback
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Jasně, že měly - v podstatě úplně stejnej, jako máš ty. Co myslíš, že mají všechny H6 AT od generace BL/BP až kdo ví kam? Však už i na náhledu videa je jasně vidět VTD mezidiff a ten téměř nebyl v ničem jinym než 5AT.
Jinak EN wikipedia není moc směrodatný zdroj informací o subaru, pokud tě zajímá evropský trh.
Jinak EN wikipedia není moc směrodatný zdroj informací o subaru, pokud tě zajímá evropský trh.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Opakování - matka moudrosti
Ale třeba to jednou do tý wiki sepíšu...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- gerda
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2247
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
- Jméno a příjmení: Michal Gerych
- Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
@HonzaCZ nevím proč jsem žil v domnění, že H6 3.0 měly jen 4 stupňový automat a 5 stupňový automat až 3.6 Sry, někde se stala chyba mezi židlí a myší; chyba jde už radši spát
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00