ema pracant - UTV 4x4
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49562
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Marku věřím všemu co píšeš. Myslím, že si to dokážu představit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4049
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Jelikož se nepodařilo pořešiť ofrézování u kámoša (má furt plno a též nestíhá), mosel sem sa vydať cestú zprovoznění svojí frézky. Ponajprv ju otočiť a umístit tak nejak ideálně, aby sa na ní dalo dělať a aby nezavazala, pak namontovať z5 stůl a svislů hlavu.
Otočiť a posunúť frézku bylo trocha náročnější, bo to není možné zvednúť edem tak nejak, dyž neňá prostředky, ale bo sem nedávno pořídil nízký hever na 3t, už sem s tým uvažoval při výběru heveru, tož to bylo edem o čase a zapár hodin bylo umístěno. Je to práca s velků hmotů na malém prostoru a nerad by to vyvrátil nebo si to pustil na nohu či ruku - těžiště to má trocha vyšej a byl sem na to sám. Stůl aj hlavu sem nandal s mocí jeřábu. Otočný stolek sem preventivně zprovoznil už cca před týdnem. Sú to šecko zatraceně těžké hebla.
Bo sem neměl upínací trny do svislé hlavy, ederm pár fréz a trn do hlavního vřetene, byl další problém, jak to upnúť do stroja. Tu ně velkoryse pomoh HonzaB, za což mu patří velké dík a vybavil ňa nějakými nástroji a trny, takže sem moh směle do akce .
Upnutí obrobku je často malý oříšek, tu to nebylo jinak a byl to pěkně velký ořech . Na fotce je vidět, co sem použil k upnutí. Úchylkoměrem srovnáno na cca 4-5 tisícin, což mysli stačí .
Na opracování stačila jedna fréza na plochy a jedna malá na plochu pro olejové čerpadlo. Frézování šlo radost pohleděť . Jediná vada na kráse byly omezené otáčky vřetene, bo ve svislé hlavě je volné soukolí, tak sem to před opravou nemoh honit do toček a nechať menčí, což sa hold projeví na obrobeném povrchu. Taky sem zjistil jednu nemilou skutečnosť, že to svářeč navařil troška šikmo, takže ten utržený držák (ten uvnitř bloku u otvoru blíže vnitřku bloku) je o cca 1 mm níž. Srovnal sem to proto u teho vnitřního držáku pěkně do roviny a dám tam podložku.
Dodělal sem závity, všechny zkrze blok až ven a zalepím tam svorníky tentokráte zeleným sfinsfem, ať je to festovnější. Jak seženu kúšček plecha na tu podložku, začnu to zasejc sestavovať do kupy.
Otočiť a posunúť frézku bylo trocha náročnější, bo to není možné zvednúť edem tak nejak, dyž neňá prostředky, ale bo sem nedávno pořídil nízký hever na 3t, už sem s tým uvažoval při výběru heveru, tož to bylo edem o čase a zapár hodin bylo umístěno. Je to práca s velků hmotů na malém prostoru a nerad by to vyvrátil nebo si to pustil na nohu či ruku - těžiště to má trocha vyšej a byl sem na to sám. Stůl aj hlavu sem nandal s mocí jeřábu. Otočný stolek sem preventivně zprovoznil už cca před týdnem. Sú to šecko zatraceně těžké hebla.
Bo sem neměl upínací trny do svislé hlavy, ederm pár fréz a trn do hlavního vřetene, byl další problém, jak to upnúť do stroja. Tu ně velkoryse pomoh HonzaB, za což mu patří velké dík a vybavil ňa nějakými nástroji a trny, takže sem moh směle do akce .
Upnutí obrobku je často malý oříšek, tu to nebylo jinak a byl to pěkně velký ořech . Na fotce je vidět, co sem použil k upnutí. Úchylkoměrem srovnáno na cca 4-5 tisícin, což mysli stačí .
Na opracování stačila jedna fréza na plochy a jedna malá na plochu pro olejové čerpadlo. Frézování šlo radost pohleděť . Jediná vada na kráse byly omezené otáčky vřetene, bo ve svislé hlavě je volné soukolí, tak sem to před opravou nemoh honit do toček a nechať menčí, což sa hold projeví na obrobeném povrchu. Taky sem zjistil jednu nemilou skutečnosť, že to svářeč navařil troška šikmo, takže ten utržený držák (ten uvnitř bloku u otvoru blíže vnitřku bloku) je o cca 1 mm níž. Srovnal sem to proto u teho vnitřního držáku pěkně do roviny a dám tam podložku.
Dodělal sem závity, všechny zkrze blok až ven a zalepím tam svorníky tentokráte zeleným sfinsfem, ať je to festovnější. Jak seženu kúšček plecha na tu podložku, začnu to zasejc sestavovať do kupy.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4049
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Tu je viděť, jak a na co sa upínalo a už hotový obrobek.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49562
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Marku pecka !!! Jsi pašák !!
Prosím tě pochopil jsem správně, že máš v plánu repasi té frézky ? A stabilní místo bude mít kde ?
Prosím tě pochopil jsem správně, že máš v plánu repasi té frézky ? A stabilní místo bude mít kde ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24584
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: ema pracant - UTV 4x4
valašský ogar v kolni, co vše dokáže mazec Marku!
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4049
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Frézka je v podstatě funkční, ale je třeba kuknout na svislú hlavu, kde by patrně mohlo stačiť dotáhnúť kuželíková ložiska, případně vyměniť a trochu to místy přetěsniť ..... sa uvidí. Pak netěsní převodová skříň pohonu stolu, jinak je ale pohon stolu funkční, takže tam je včilej málo oleja, a proto teď v podstatě nepoužívám strojní posuv. Znamená to zase sundať stůl a celé to pod stolem kuchnúť a přetěsniť, přitem promazať. Vyčistiť šecko od bordelu a zprovozniť ostatní elektriku. Na ostatní věci prdím, ...mi stačí, dyž to pojede a udrží sa tam olej. Na to, že to pojede semtam, to netřeba hrotiť do leštěnky.
Zatým ju nechám kde je. Stůl sa dá natočiť o 45°, což je dost na uvolnění místa kolem frézky. Pak, je to fakt kus hmoty, takže využití sa najde asik častěji, než by čekal. Třeba soustruh jede co chvila a furt sa na něm neco kutí. Využívám ho aj na lisování ložisek aj. drobnostě, co stroj s přehledem zvládne a ide to tam udělať přesně. No a vrtačka už je snad na cestě, tak i totok bude pořešeno. Narexka ve stojanu je nekdy na prášky, ale dyž iného nic není, mosí to stačiť, jak je a improvizuje sa. Je jasné, že strojařovi by sa mnohdy zatřepala ruka, dyby to viděl , ale důležitý je přecaj výsledek.
Ostatně na frézce sem dělal vůbec poprvé a myslím, že úkol splněn byl . Původně sem chcel menší nástrojářsků frézku, ale z cifer, co za to chcú, sa ně protáčaly panenky. Tak mám hold věčí a těžší stroj, hlavně ale, že je.
Jo, plech 1,0 mm mám, takže zítra s tým už možu zas kus pohnúť.
Zatým ju nechám kde je. Stůl sa dá natočiť o 45°, což je dost na uvolnění místa kolem frézky. Pak, je to fakt kus hmoty, takže využití sa najde asik častěji, než by čekal. Třeba soustruh jede co chvila a furt sa na něm neco kutí. Využívám ho aj na lisování ložisek aj. drobnostě, co stroj s přehledem zvládne a ide to tam udělať přesně. No a vrtačka už je snad na cestě, tak i totok bude pořešeno. Narexka ve stojanu je nekdy na prášky, ale dyž iného nic není, mosí to stačiť, jak je a improvizuje sa. Je jasné, že strojařovi by sa mnohdy zatřepala ruka, dyby to viděl , ale důležitý je přecaj výsledek.
Ostatně na frézce sem dělal vůbec poprvé a myslím, že úkol splněn byl . Původně sem chcel menší nástrojářsků frézku, ale z cifer, co za to chcú, sa ně protáčaly panenky. Tak mám hold věčí a těžší stroj, hlavně ale, že je.
Jo, plech 1,0 mm mám, takže zítra s tým už možu zas kus pohnúť.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49562
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Jasný, rozumím. Je to pecka !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4049
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Eště k té zfézce - ono přesunúť cca 2t není edem tak, ani není čím, takže to stejně mosí zostať, kde je .
Dneska to trocha poskočilo. V úterý sem vyrobil podložku (plech je nakonec 0,9 mm, ale co už), dodělal ukotvení pro kuželové soukolí a vše zalepil, ve středu očistil a nachystatl ostatní díly, vyměnil a osadil nekeré ložiska a dneska sem to ráno poladil a nastavil kola proti sobě, aby to sedělo poky možno co najvěčí plochú zubú a neco poskládal. Opět akce mražák a nahřátí a sedlo to tam pěkně hladce bez námahy.
Zítra dúfám bude chvilka a složím zbytek motora - válec, hlava víko atd.
Snažím sa spěchať, bo montovať motor v mrazu sem nechcel.....asik to ale stejnako neklapne, bo už přituhuje.
Svorníky idú na třoch místoch až ven, je to viděť na druhej fotce, takže vytrhnúť už sa to snad nemože, navíc sem to přilepil aj v dosedací ploše . Spoj je těsný, což sem si ověřil u prvého svorníku, co byl skrze až ven.
Stih sem ve středu vyrobiť eště druhú podložku z plechu 0,3x mm, ale nakoc sem ju nepoužil, bo naklonění malého kuželového kola bylo dla dnešního měření a nastavování dobré aj s podložků 0,9 mm (při srovnávaní bylo odfrézováno cca 1,1-1,2 mm).
Dneska to trocha poskočilo. V úterý sem vyrobil podložku (plech je nakonec 0,9 mm, ale co už), dodělal ukotvení pro kuželové soukolí a vše zalepil, ve středu očistil a nachystatl ostatní díly, vyměnil a osadil nekeré ložiska a dneska sem to ráno poladil a nastavil kola proti sobě, aby to sedělo poky možno co najvěčí plochú zubú a neco poskládal. Opět akce mražák a nahřátí a sedlo to tam pěkně hladce bez námahy.
Zítra dúfám bude chvilka a složím zbytek motora - válec, hlava víko atd.
Snažím sa spěchať, bo montovať motor v mrazu sem nechcel.....asik to ale stejnako neklapne, bo už přituhuje.
Svorníky idú na třoch místoch až ven, je to viděť na druhej fotce, takže vytrhnúť už sa to snad nemože, navíc sem to přilepil aj v dosedací ploše . Spoj je těsný, což sem si ověřil u prvého svorníku, co byl skrze až ven.
Stih sem ve středu vyrobiť eště druhú podložku z plechu 0,3x mm, ale nakoc sem ju nepoužil, bo naklonění malého kuželového kola bylo dla dnešního měření a nastavování dobré aj s podložků 0,9 mm (při srovnávaní bylo odfrézováno cca 1,1-1,2 mm).
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2496
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: ema pracant - UTV 4x4
Už dlouho a s velkým zalíbením (a taky značnou dávkou závisti) sleduji tvou činorodost Ve světle tohoto vlákna se jeví následující
jako značně nespravedlivé sebehodnocení Vždyť vy jste jedné krve
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49562
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Marku jsi frajer !! Respekt velikej !!!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4049
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
..... podařilo sa každý deň urvať páru hodin, takže výsledek je tutok....
Chybí zehnať nejaků Al trubku nebo neco, jak napojit přívod vzduchu do variátoru, bo ten původní návrh je naprd a ta guma dostává pokuřiť a ide došpic...tedy taký malý apgrejd, ať to nemosím pozdějš kuchať, bo tam je přístup na prase a eště kuknu do gumáren estli nemajú nejaků manžetu na hřídel, bo jedna je natrhlá, tak dyž už je to celé kuchlé, tak najlepší vyměniť, ale není to nutné.
Jak bude chvilka, upřesním pokračování v sestavování motoru a přidám foto, bo to bylo zas páru překvapení..... a nadávek .
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5219
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: ema pracant - UTV 4x4
těch mimozemšťanů je tu víc , minimálně jeden z Plzně a jeden z valach
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24584
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: ema pracant - UTV 4x4
trefné, moc trefné, připadám si vždy jak totální lopata, ale tak zase jsem dnes opravil ftačí budku
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4049
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Tedy, z5 ku kompletaci motoru, což je pak už vcelku rychlovka - válec, hlava, víko.
Jako první de píst na ojnicu. Udělal sem aj foto postupu, jak to de urychlit, třeba sa to nekemu bude hodiť, poky neví - pístní kroužky sa řádně prosytí olejem a stáhnů hadicovů svorků (olej je podstatný hlavně o nových pístních kroužků, bo jinak sa snižuje životnost kroužků i válca a to o dost, bo to dře nejakú tu chvilu na sucho). Při nasazení válca sjede svorka dolů a píst zajede do válca na první ťuknutí. Pak šrouby a hotovo. Tu už je vhodně uvázať rozvodový řetaz na drát nebo neco, bo dyž zajede dolů, je to pak taká hluboká chirurgie, ho dostať zas ven .
Pak nové těsnění pod hlavu a šup hlavu na válec, teda po očištění. Dycky je dobré dať tadyk nové šrouby, bo jinak to má snahu podfouknout přes těsnění (šrouby mají předpětí a teplotou a provozem sa vytrácá....alternativou sú svorníky s věčím průměrem, keré netřeba měniť za nové, ale ty nevím, kde zehnať). Šrouby sem použil opět na nejakého osobáka a na soustruhu upravil - cenově je to velký rozdíl oproti origoš variantě.
Pak vačková hřídel, načasování a...... a včil sem byl f prdeli, bo sem nenašel středící kolíky . Tedy našel, ponejakéj chvilce rozmýšlaňá - použil sem je do karteru motoru, bo tam pasovaly a místo tam na ně bylo . Co už, pohledal sem tedy, co dům dá, našel kus trubky, chvilka na soustruhu a kolíky byly na světě.
Jako první de píst na ojnicu. Udělal sem aj foto postupu, jak to de urychlit, třeba sa to nekemu bude hodiť, poky neví - pístní kroužky sa řádně prosytí olejem a stáhnů hadicovů svorků (olej je podstatný hlavně o nových pístních kroužků, bo jinak sa snižuje životnost kroužků i válca a to o dost, bo to dře nejakú tu chvilu na sucho). Při nasazení válca sjede svorka dolů a píst zajede do válca na první ťuknutí. Pak šrouby a hotovo. Tu už je vhodně uvázať rozvodový řetaz na drát nebo neco, bo dyž zajede dolů, je to pak taká hluboká chirurgie, ho dostať zas ven .
Pak nové těsnění pod hlavu a šup hlavu na válec, teda po očištění. Dycky je dobré dať tadyk nové šrouby, bo jinak to má snahu podfouknout přes těsnění (šrouby mají předpětí a teplotou a provozem sa vytrácá....alternativou sú svorníky s věčím průměrem, keré netřeba měniť za nové, ale ty nevím, kde zehnať). Šrouby sem použil opět na nejakého osobáka a na soustruhu upravil - cenově je to velký rozdíl oproti origoš variantě.
Pak vačková hřídel, načasování a...... a včil sem byl f prdeli, bo sem nenašel středící kolíky . Tedy našel, ponejakéj chvilce rozmýšlaňá - použil sem je do karteru motoru, bo tam pasovaly a místo tam na ně bylo . Co už, pohledal sem tedy, co dům dá, našel kus trubky, chvilka na soustruhu a kolíky byly na světě.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4049
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Následuje nasazení víka na hlavu, seřízení ventilů a uzavření víka. Tým je motor kompletní a de sa na spojku. Předtým je třeba eště poskládať trubky na rozvod oleja - snadná rychlovka. A tu sem sa nasral, bo při dotahovaní šroubení na předepsaný moment to při utahování jednoho šroubu „změklo“...., tzn. závit ide do špic. Je to M8, vede to ve spodní části přímo do ložiska a fakt sem to nechcel celé kuchať a převložkovať asik na mosaz. Tak sem vyžíhal Cu podložky a dotáh to s citem. Snad to bude těsné a nebudu to moset předělávať. Věřím, že v servisu by sa na to zvysoka a nechali to tak.
Osadil sem spojku s volnoběžným jednosměrným ložiskem, na to buben spojky s krytem a tu sem sa včilej mosel vytočiť, bo závit na bubnu spojky byl poškozený a to tak, že byl f prdeli . Ono by to šlo nejako jakože přitáhnúť, ale pak další rozborka by mohla byť velmi zajímavá . Ale, jelikoš štěstí přeje odvážným a připraveným , edem sem šáh a vytáh náhradní buben a gufero, zasejc toho kus rozebral, prohodil buben za nový a dal to do kupy. Poškozený závit nejak opravím, možností je věc a věcej hlav věcej ví.
Osadil sem spojku s volnoběžným jednosměrným ložiskem, na to buben spojky s krytem a tu sem sa včilej mosel vytočiť, bo závit na bubnu spojky byl poškozený a to tak, že byl f prdeli . Ono by to šlo nejako jakože přitáhnúť, ale pak další rozborka by mohla byť velmi zajímavá . Ale, jelikoš štěstí přeje odvážným a připraveným , edem sem šáh a vytáh náhradní buben a gufero, zasejc toho kus rozebral, prohodil buben za nový a dal to do kupy. Poškozený závit nejak opravím, možností je věc a věcej hlav věcej ví.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)