Vzpěra brzdového válce
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Vzpěra brzdového válce
Zkoušel jsem pohledat a nenašel jsem tu žádné podobné téma, tak zakládám nové.
Abych zase zkusil něco nového, tak jsem nainstaloval, vzpěru brzdového válce. Válec je standartně přišroubený na přepážce mezi motorem a kabinou, to je v podstatě slabej plech, kterej se pod tlakem prohýbá. A to pak ovlivňuje pocit na brzdovém pedálu, je měkčí než by měl být.
Takže jsem trošku pohledal, a vybral nakonec čínskou kopii Perrinu. Vzpěry dělá spousta výrobců, spousta různých designů. Vzhledem k tomu, že jsem to chtěl spíše otestovat, jestli to vůbec funguje, tak zvítězila ekonomická varianta (už i těch 16stovek mi přišlo dost) ale jdou koupit várazně drazší varianty.
Vzpěry se dělají pro asi všechny Imprezy, v jednotlivých generacích se liší. Na BRZ jsou taky k dispozici. Forester nevím, ale je možné že bude pasovat z Imprez. Ostatní auta netuším.
Instalace na GD Imprezu:
Stačí vyhodit nádržku ostřkovačů (nahoře dva šroubky, rozpojit konektory motorků, a vyškubout hadice. Po vyškubnutí hadic, z nádobky začně vytékat obsah, takže ji radši mít prázdnou než plnou). Dále odšroubit držák palivového filtru a držák plusových kabelu od baterky a odpojit plastový čudlík držící hadičku k zadnímu ostřkovači. Zvednout LP přední kolo, ať je lepší přístup do podběhu.
Potom je potřeba trošku flexou upravit odšroubené držáky, aby se daly našroubit zpátky na vzpěru (u jiných typů se toto může lišit). Díry v hrnci tlumiče jsou z výroby, takže pak už to stačí jenom našroubovat. Filtr bude potřeba umístit lehce výš, aby necinkal o vzpěru nebo o nádržku ostřikovačů.
Z instalací jsem se drbal cca 2 hodiny, ale šlo by to zvládnout za podstatně míň. Takovej předseda by si to za tu dobu aji svařil z nerezu, a nemusel by to kupovat od čínských dětí, které by pak neměli co do huby.
Pocity
Pedál brzdy je pevnější, lépe se dávkují brzdy, a není potřeba tlačit takovou silou na pedál. Rozhodně všem co se svezou rádi trošku ostřeji, doporučuju koupit a nainstalovat. Po shlédnutí videíí jsem od toho moc nečekal, protože mi přislo, že to tomu pohybu moc nezamezí, ale byl jsem velice mile překvapen, že to skutečně pěkně funguje. Takže určitě doporučuju, vyhozené peníze to nejsou.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YOOj5bWVdHs[/youtube]
Abych zase zkusil něco nového, tak jsem nainstaloval, vzpěru brzdového válce. Válec je standartně přišroubený na přepážce mezi motorem a kabinou, to je v podstatě slabej plech, kterej se pod tlakem prohýbá. A to pak ovlivňuje pocit na brzdovém pedálu, je měkčí než by měl být.
Takže jsem trošku pohledal, a vybral nakonec čínskou kopii Perrinu. Vzpěry dělá spousta výrobců, spousta různých designů. Vzhledem k tomu, že jsem to chtěl spíše otestovat, jestli to vůbec funguje, tak zvítězila ekonomická varianta (už i těch 16stovek mi přišlo dost) ale jdou koupit várazně drazší varianty.
Vzpěry se dělají pro asi všechny Imprezy, v jednotlivých generacích se liší. Na BRZ jsou taky k dispozici. Forester nevím, ale je možné že bude pasovat z Imprez. Ostatní auta netuším.
Instalace na GD Imprezu:
Stačí vyhodit nádržku ostřkovačů (nahoře dva šroubky, rozpojit konektory motorků, a vyškubout hadice. Po vyškubnutí hadic, z nádobky začně vytékat obsah, takže ji radši mít prázdnou než plnou). Dále odšroubit držák palivového filtru a držák plusových kabelu od baterky a odpojit plastový čudlík držící hadičku k zadnímu ostřkovači. Zvednout LP přední kolo, ať je lepší přístup do podběhu.
Potom je potřeba trošku flexou upravit odšroubené držáky, aby se daly našroubit zpátky na vzpěru (u jiných typů se toto může lišit). Díry v hrnci tlumiče jsou z výroby, takže pak už to stačí jenom našroubovat. Filtr bude potřeba umístit lehce výš, aby necinkal o vzpěru nebo o nádržku ostřikovačů.
Z instalací jsem se drbal cca 2 hodiny, ale šlo by to zvládnout za podstatně míň. Takovej předseda by si to za tu dobu aji svařil z nerezu, a nemusel by to kupovat od čínských dětí, které by pak neměli co do huby.
Pocity
Pedál brzdy je pevnější, lépe se dávkují brzdy, a není potřeba tlačit takovou silou na pedál. Rozhodně všem co se svezou rádi trošku ostřeji, doporučuju koupit a nainstalovat. Po shlédnutí videíí jsem od toho moc nečekal, protože mi přislo, že to tomu pohybu moc nezamezí, ale byl jsem velice mile překvapen, že to skutečně pěkně funguje. Takže určitě doporučuju, vyhozené peníze to nejsou.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YOOj5bWVdHs[/youtube]
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49492
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzpěra brzdového válce
To je zajímavý. To by mě upřímně nenapadlo. A je dobře, že to funguje !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Vzpěra brzdového válce
Dokonce se dělájí aji vzpěry na spojkový válec, ale to mi už nepřišlo tak důležitý, a navíc to bude asi komplikovanější na instalaci.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49492
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzpěra brzdového válce
To už by mi přišlo trošku zbytečný. Ale tady ten smysl chápu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20789
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Vzpěra brzdového válce
U Levorga by to taky bylo zbytečný .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14991
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Vzpěra brzdového válce
Jirko
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Vzpěra brzdového válce
Proč by nešlo? By sis dokoupil třetí pedál, a mohl bys mít aji spojku. To na Levorgu asi nikdo nemá.
Jinak předpokládám, že vzpěra brzdového válce z VA STi půjde dát i na Levorga. Minimálně ta od Cusca by měla jít i na Levorga
Jinak předpokládám, že vzpěra brzdového válce z VA STi půjde dát i na Levorga. Minimálně ta od Cusca by měla jít i na Levorga
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20789
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Vzpěra brzdového válce
.
Cusco samozřejmě dělá. Dokonce myslím dva tipy. Na moje ježdění je to zbytečný
Cusco samozřejmě dělá. Dokonce myslím dva tipy. Na moje ježdění je to zbytečný
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Vzpěra brzdového válce
Jezdíš pěkně, tak bys to určitě využil. Aji na denní ježdění si myslím, že to je přínos, ten pedál je prostě přesnější a brzdy se líp dávkují. Pedál se dostane s menší silou na konec, aby se pustilo ABS. Takže si myslím, že to může být aji zlepšení při nouzovém brždění a pomůže to získat nějakou tu destinu sekundy na brzdách.
Na bezpečnost při nehodě by to nemělo mít vliv, tam by se měl zlomit spoj válce a pedálu v kabině, tak nevím proč se to nedělá jako standard.
Samozřejmě na 20 let starým autě nebude ta příčka tak pevná jako na novým autě, ale přínos by to mělo být, jinak by se to nevyrábělo i pro ty nový auta.
Na bezpečnost při nehodě by to nemělo mít vliv, tam by se měl zlomit spoj válce a pedálu v kabině, tak nevím proč se to nedělá jako standard.
Samozřejmě na 20 let starým autě nebude ta příčka tak pevná jako na novým autě, ale přínos by to mělo být, jinak by se to nevyrábělo i pro ty nový auta.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: pát srp 18, 2017 10:29 am
- Jméno a příjmení: Jan Morochovič
- Bydliště: Rokycansko
Re: Vzpěra brzdového válce
Zdravím, nepokoušel se někdo vzpěru na Forestera vyrobit doma?
Věřím, že je tu spousta šikovných rukou.. chtěl bych si to nechat vypálit z nerez plechu, ale nejsem si jistý rozměry..
Věřím, že je tu spousta šikovných rukou.. chtěl bych si to nechat vypálit z nerez plechu, ale nejsem si jistý rozměry..
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Vzpěra brzdového válce
Jak daleko je střed brzdového válce od stěny tlumiče na Forestru? Na Impreze je to 9cm. Kdyžtak bych to někdy rozebral a oměřil.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001