Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jinak jsem včera dosáhl nového maxima teploty oleje v automatu a to 131°. Voda v tu chvíli 109°. A pořád se ještě nerozsvítila kontrolka automatu. Jsem fakt zvědav, jestli se mi ji podaří někdy rozsvítit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Voda uz je docela dost, ne? to uz predpokladam leze i fingovana rucicka teplomeru a vypina to VDC
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
VDC to vypíná při 105. Jo už je to dost, ale ve chvíli, kdy systém funguje, to okamžitě po zastavení sleze. Letos se toho nebojím.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Já bych se teda už klepal jak osika
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Taky na tebe celou dobu myslím.
Ale vážně. Tady je venku kolem 30° a ta teplota leze přes kilo v každým větším kopci i na silnici. Ale je prostě vidět, že neleze, protože je problém, ale prostě proto, že námaha. Jak poleví, jde to okamžitě dolů. Stačí stát pár minut a sleze to na 89-90.
Jo a ty kopce jsem všechny jel se zapnutou klimoškou.
Ale vážně. Tady je venku kolem 30° a ta teplota leze přes kilo v každým větším kopci i na silnici. Ale je prostě vidět, že neleze, protože je problém, ale prostě proto, že námaha. Jak poleví, jde to okamžitě dolů. Stačí stát pár minut a sleze to na 89-90.
Jo a ty kopce jsem všechny jel se zapnutou klimoškou.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
helejte, já mám teda teďka ten 4AT... odřazuje si to nějak při stání na D na neutrál nebo ne? když je to zahřátý, po puštění brzdy na D je cítít, že ten tah není 100%, nějak mě přijde že si to vždycky bleskově nařadí...ale tah tam je i s brzdou, jen mě příjde, že redukovanej. např. autobusy s AT si viditelně odřazujou na N při stání..
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10643
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Dělá mi to i 5AT, imho normální věc s měničem... ATF je zahřátá "řidší", tak měnič líp prokluzuje.
Edit: nevyřazuje na neutrál, zapomněl jsem dodat. Prostě to jen natáhne tolik jako se studenou ATF.
Edit: nevyřazuje na neutrál, zapomněl jsem dodat. Prostě to jen natáhne tolik jako se studenou ATF.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Nevyřazuje, táhne to pořád stejně dopředu... jenom když se to ohřeje a motoru spadnou otáčky na normální volnoběh, tak to táhne daleko míň. (A se změnou otáček se to dost razantně liší... já mám třeba hydraulický posilovač řízení, který má spojení drátem na ECU a tedy když točíš volantem, tak si motor přidá. A stává se mi při manipulaci na parkovišti, kdy se tím autem plazím jenom tak, jak to táhne na volnoběh, že si za ten volant chytnu, ono si to přidá (a že to fakt přidává jenom trochu) a to auto v tu chvíli hodně výrazně vyrazí vstříc zařazené rychlosti.)
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
A neváznou ti brzdy? Nijak to po puštění brzdy nemá váhat. Normálně se to rozjede. Možná cejtíš důsledek nějakých hydrodynamických jevů v měniči, jak se roztočí turbína.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 520
- Registrován: ned bře 01, 2015 9:35 am
- Jméno a příjmení: Lukáš Vaněček
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Já bych řekl, že je to normální. Po nastartování jsou vyšší otáčky motoru než se zahřeje, olej je hustší a proto to při puštěné brzdě víc táhne za studena.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Tohle mě jinak taky na rozjezdech ze stání trochu vadí - neumím se rozjet tak plynule, jak bych chtěl Po 2 letech jsem se konečně sice naučil na ten plyn v BHčku šlapat tak, aby to nezlomilo vaz všem cestujícím, ale i tak se mi málokdy povede rozjet úplně pomalu a plynule. Většinou ten postup je, že pustím brzdu, přidávám plyn, ono se to rozjíždí hrozně pomalu, pomalu, pomalu a najednou to zabere a letí to... na druhou stranu co pozoruju v práci u hybrida/elektro na rozjezdech, tak tam je to snad ještě horšíHonzaCZ píše:A neváznou ti brzdy? Nijak to po puštění brzdy nemá váhat. Normálně se to rozjede. Možná cejtíš důsledek nějakých hydrodynamických jevů v měniči, jak se roztočí turbína.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10643
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Musíš na to šlápnout rovnou, aby tam nebyl ten skokovej nárůst ve chvíli, kdy to nikdo nečeká
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Otázka asi na HonzuCZ, ale klidně i na ostatní..
Měl jsem Legouše u Alse, dělaly se rozvody atd.. Als mi půjčil jeho Lego, stejná motorizace (2.5, 121kW), stejná převodovka (4EAT), rozdíl pouze v barvě a že Als nemá kombika..
A teď je situace, že mám tempomat nastavený na 110km/h (např., není až tak podstatné). Rozjíždím se z místa, auto zařadí dvojku, dosáhnu rychlosti 40km/h a cvaknu tempomat, ať si to zrychlý na nastavenou rychlost.
Okolo 50 - 60km/h auto zařadí trojku, ale dále už se obě auta chovají naprosto jinak.
Moje Lego tam tu trojku drží dokud nedosáhne požadované rychlosti (klidně do 140 - 150km/h) a čtyřku zařadí až ve chvíli, kdy je rychlost ustálená a auto neakceleruje.
Alse Lego zařadí čtyřku okolo 70 - 80km/h a dál v klidu zrychluje na požadovanou rychlost.
Máte někdo tušení proč? Moje auto se takto chová celou dobu co ho mám (cca 100tis.km). Ani po výměně oleje a resetu adaptačních hodnot žádná změna, pět let žiju v tom, že je to normální a má to tak být, ale očividně to může být i jinak. S Alsovým jsem najel cca 600km a bylo mi chování jeho převodovky o hodně sympatičtější...
Laická úvaha totálního neználka - nemůže mít každá převodovka jinou verzi firmware? Bylo by teoreticky možné naučit mou převodovku aby se chovala jako Alsova?
Měl jsem Legouše u Alse, dělaly se rozvody atd.. Als mi půjčil jeho Lego, stejná motorizace (2.5, 121kW), stejná převodovka (4EAT), rozdíl pouze v barvě a že Als nemá kombika..
A teď je situace, že mám tempomat nastavený na 110km/h (např., není až tak podstatné). Rozjíždím se z místa, auto zařadí dvojku, dosáhnu rychlosti 40km/h a cvaknu tempomat, ať si to zrychlý na nastavenou rychlost.
Okolo 50 - 60km/h auto zařadí trojku, ale dále už se obě auta chovají naprosto jinak.
Moje Lego tam tu trojku drží dokud nedosáhne požadované rychlosti (klidně do 140 - 150km/h) a čtyřku zařadí až ve chvíli, kdy je rychlost ustálená a auto neakceleruje.
Alse Lego zařadí čtyřku okolo 70 - 80km/h a dál v klidu zrychluje na požadovanou rychlost.
Máte někdo tušení proč? Moje auto se takto chová celou dobu co ho mám (cca 100tis.km). Ani po výměně oleje a resetu adaptačních hodnot žádná změna, pět let žiju v tom, že je to normální a má to tak být, ale očividně to může být i jinak. S Alsovým jsem najel cca 600km a bylo mi chování jeho převodovky o hodně sympatičtější...
Laická úvaha totálního neználka - nemůže mít každá převodovka jinou verzi firmware? Bylo by teoreticky možné naučit mou převodovku aby se chovala jako Alsova?
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ohledně té věci u dethroneda nějak stále nechápu, jestli se bavíme o teplý vs. studený motor nebo o rozjezdech. Já pochopil, že jde o rozjezd z nuly, kdy auto stojí, je zařazeno D, pustí se brzda a auto se rozjede nebo se šlápne na plyn atd. Kde jste vzali to, že se jedná o teplý vs. studený?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Rozdílná nastavení převodovky být určitě můžou. Mně přijde, že se liší chování převodovek i třeba Legacy vs. Outback (ve stejné motorizaci). Může to být různě naladěný firmware. Nebo mě napadá, že třeba někde je nějaká jiná TCU, než tam má být a proto se to chová odlišně. Nedokážu říct. Nějaký ID jednotky se z ní dá určitě vyčíst a porovnat je. Firmware se aktualizovat dá, zkus se obrátit na autorizovaný servis. Ale samozřejmě pokud je to jiná TCU, jiný ID, tak do ní jsou stejně firmwary naladěné jinak a nedostaneš tam firmware pro jinou sérii.dvahrnce píše:Otázka asi na HonzuCZ, ale klidně i na ostatní..
Měl jsem Legouše u Alse, dělaly se rozvody atd.. Als mi půjčil jeho Lego, stejná motorizace (2.5, 121kW), stejná převodovka (4EAT), rozdíl pouze v barvě a že Als nemá kombika..
A teď je situace, že mám tempomat nastavený na 110km/h (např., není až tak podstatné). Rozjíždím se z místa, auto zařadí dvojku, dosáhnu rychlosti 40km/h a cvaknu tempomat, ať si to zrychlý na nastavenou rychlost.
Okolo 50 - 60km/h auto zařadí trojku, ale dále už se obě auta chovají naprosto jinak.
Moje Lego tam tu trojku drží dokud nedosáhne …
Ještě mě napadá, že by to mohlo být rozdílnou dlouhodobou adaptací, která je uložená ne v TCU, ale v "mozku" převodovky a reflektuje mechanické opotřebení převodovky, stav oleje atd. a převodovka si to upravuje sama.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno