jaký motor na LPG?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49543
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký motor na LPG?
Ahoj, vítej. Zcela určitě je obecně "blbovzdornější" motor 92kW.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: jaký motor na LPG?
Ahoj, na 92kW jsem seřizoval jednou za dva roky ( cca 30tis. km), občas se musel nějakej ventil poštelovat, jinak žádný problém, auto má teď cca 280 tis., z toho polovinu na LPG, motor bez problémů. Seřizování ventilů matičkama je v pohodě.
Teď mám 116kW, jede to o poznání líp, točí hodně vysoko, což by asi na LPG nebylo ono, tak mám nastaveno, že od 4400 ot. se přepíná na benzín. Na motoru jsou poruchové ekologické vymoženosti typu sekundární vzduch do výfuku, to ale umím vyřešit krabičkou, kterou ti vyrobí každej kutil v okolí ( popisoval jsem to tady na fóru). Co se týče ventilů - motor jezdí od začátku na LPG, mám písmenko F v kódu motoru, poprvé se do něj lezlo v cca 120tis. km a mimo mísu byly jenom dva sací ventily, takže to zas nebude tak horký. . Motor ven nemusí, někdo to umí na autě, někdo ti řekne, že to nejde, ale seřizuje se broušením hrníčků vymezujících vůli, a celkově je to větší pakárna, ale zase tvrzený sedla by měli vydržet daleko déle bez seřizování a kontrolovat to jde v pohodě na autě.
HOWG
Teď mám 116kW, jede to o poznání líp, točí hodně vysoko, což by asi na LPG nebylo ono, tak mám nastaveno, že od 4400 ot. se přepíná na benzín. Na motoru jsou poruchové ekologické vymoženosti typu sekundární vzduch do výfuku, to ale umím vyřešit krabičkou, kterou ti vyrobí každej kutil v okolí ( popisoval jsem to tady na fóru). Co se týče ventilů - motor jezdí od začátku na LPG, mám písmenko F v kódu motoru, poprvé se do něj lezlo v cca 120tis. km a mimo mísu byly jenom dva sací ventily, takže to zas nebude tak horký. . Motor ven nemusí, někdo to umí na autě, někdo ti řekne, že to nejde, ale seřizuje se broušením hrníčků vymezujících vůli, a celkově je to větší pakárna, ale zase tvrzený sedla by měli vydržet daleko déle bez seřizování a kontrolovat to jde v pohodě na autě.
HOWG
Outback 2,5 2017
Forester 2.0X 2006
Forester 2.0X 2006
-
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: stř dub 01, 2015 10:00 pm
- Jméno a příjmení: viktor czeko
- Bydliště: Brno venkov
Re: jaký motor na LPG?
Super vlakno Mame Forestra SG, 116kW EJ20F, aktualne 320t km, z cehoz min 180t na LPG. Tartariny s el.primazem. Aktualne po kontrole ventilovych vuli (nebyl jsem u toho), vse v norme. Stopro na tom aute nikdo nikdy ventilovou vuli neserizoval, pouze kontroloval takze jsem trosku nervozni a mam dotaz-je nekdo s podobnou zkusenosti? Auto setrime a jezdime s rozumem, predchozi majitel se vzorne staral. A chtel bych s nim jeste par let jezdit. Dik za reakce!
Viktor
Forester SJ 2.0xt
ex Forester SH 2.5xt
ex Forester SG 2.0 LPG
Forester SJ 2.0xt
ex Forester SH 2.5xt
ex Forester SG 2.0 LPG
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: pát led 15, 2010 7:28 am
- Jméno a příjmení: Jan Beránek
- Bydliště: Praha
Re: jaký motor na LPG?
Ahoj,
reaguji na trochu starší vlákno... téma je ale předpokládám stále aktuální
V příloze je dokument od Subaru smluvním partnerům k zástavbám LPG. Bohužel neumím přílohu dát tak, aby byla viditelná jen pro přihlášené / členy - pokud někdo z adminů uzná přílohu jako nevhodnou do otevřeného internetu, pak prosím o smazání.
H.
reaguji na trochu starší vlákno... téma je ale předpokládám stále aktuální
V příloze je dokument od Subaru smluvním partnerům k zástavbám LPG. Bohužel neumím přílohu dát tak, aby byla viditelná jen pro přihlášené / členy - pokud někdo z adminů uzná přílohu jako nevhodnou do otevřeného internetu, pak prosím o smazání.
H.
- Přílohy
-
- TI_k_LPG_31.8.2007.pdf
- (452.84 KiB) Staženo 254 x
Subaru Forester SF 92kW MT... v hutích.
Re: jaký motor na LPG?
já zvažuji koupi Forestera Turbo,ale co čtu tak tam asi LPH nebude dobrá volba z čehož jsem dost zklamaný neboť tím pro mě projekt Subaru padá...nicméně jsem v inzerci viděl i Turbo co má v vin písmeno F...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49543
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký motor na LPG?
Už jsem ti odpověděl v druhém vlákně, kde se ptáš na to samé.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: jaký motor na LPG?
jo, děkuji já jsem to tam napsal, překontroloval a nebylo to tam (nevěděl jsem, že je potřeba čekat na schválení admina), nováčkovská daň
- Lawman
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 213
- Registrován: pon srp 29, 2016 9:02 am
- Jméno a příjmení: Petr Mach
- Bydliště: Rousínov
Re: jaký motor na LPG?
Já (resp. soused) mi teď kontroloval ventilové vůle na dvoulitru 92kw po skoro 40 tis. km na LPG a krom toho, že ten, kdo to dělal bůhví kdy přede mnou, nastavil vůle sacích a ventilových přesně obráceně (jako že 0,25 sací a 0,20 výfukové ), tak to bylo mimo jen o nějakou setinku...měl to sfouknutý za pár hodin a vzal si cca trojku. Takže za mě je tenhle motor na LPG fakt výhra.
Jinak používám elektronický přímaz Gaslube Special a na LPG to netočím přes 4000 RPM. Takže příští kontrolu si naplánuju tak za 50kkm.
Jinak používám elektronický přímaz Gaslube Special a na LPG to netočím přes 4000 RPM. Takže příští kontrolu si naplánuju tak za 50kkm.
Forester SG 2.0X 2005 116kw
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG
If it's stupid but it works, it isn't stupid
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG
If it's stupid but it works, it isn't stupid
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24575
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: jaký motor na LPG?
Lawmane to tedy kulantně řečeno není zrovna levný soused jestli to byl jen soused kutil, co se tím neživí tak dost otřesná cena záleží co vše ti měnil, jestli aspoň k té práci započetl těsnění víka ventilů, zda-li ho dělal teda. Ale i tak. Jestli to byl garáž servis tak je to stejně furt hodně drahé.
Já platil v servise za kontrolu a minimální doseřízení ventilů + těsnění víka + ne úplně levné svíce+ těsnění svíček 2300 kč. Když odečtu ty svíce s těsněním a práci na nich tak mě samotné ventily i s těsněním a prací vychází tak na 1-1500 kč.
Sorry za mírné OT, ale nedalo mě to, třeba jsi měl Lawmane té práce či matrjoše za ty peníze víc
Já platil v servise za kontrolu a minimální doseřízení ventilů + těsnění víka + ne úplně levné svíce+ těsnění svíček 2300 kč. Když odečtu ty svíce s těsněním a práci na nich tak mě samotné ventily i s těsněním a prací vychází tak na 1-1500 kč.
Sorry za mírné OT, ale nedalo mě to, třeba jsi měl Lawmane té práce či matrjoše za ty peníze víc
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Ricky001
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 128
- Registrován: stř srp 18, 2010 12:53 pm
- Jméno a příjmení: Petr Porš
- Bydliště: Litomyšl
Re: jaký motor na LPG?
Přesně jak píše Sima, kontrola, popř. seřízení ventilů na 92kW je tak na hodinu práce od otevření kapoty
Subaru Forester 2.0i MT MY00
BMW R1200GS 2008
BMW R1200GS 2008
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24575
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: jaký motor na LPG?
Původně jsem se pozastavil i nad těch pár hodinami, ale dobře, někdo se holt rád mazlí a dělá v klidu.
Třeba Lawman ještě dopíše další úkon-y co byly dělány.
Jinak 92kw je nejvhodnější a nejméně náročný motor na LPG. Nejméně náročným myslím servis "navíc" skrz lpg. Motor co vydrží hodně, jen tam mít olej Pokud stačí jeho výkon a chce někdo i nadále tyhle starší auta, dokáže je ocenit, není problém.
Třeba Lawman ještě dopíše další úkon-y co byly dělány.
Jinak 92kw je nejvhodnější a nejméně náročný motor na LPG. Nejméně náročným myslím servis "navíc" skrz lpg. Motor co vydrží hodně, jen tam mít olej Pokud stačí jeho výkon a chce někdo i nadále tyhle starší auta, dokáže je ocenit, není problém.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23027
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: jaký motor na LPG?
Zase ne úplně levný svíce stojí pětikilo / kus, takže to i na čtyřválci jsou dva litry jenom v materiálu
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5212
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: jaký motor na LPG?
přesně tak někde i méně a to jsou ty ngk co tam mají být a úplně stačí , do 92 kw na lpg si myslím že nějaké drahé svíčky netřeba
- Lawman
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 213
- Registrován: pon srp 29, 2016 9:02 am
- Jméno a příjmení: Petr Mach
- Bydliště: Rousínov
Re: jaký motor na LPG?
No v rámci kontroly a seřízení vůlí měnil sadu těsnění, což samotné stálo myslím 900Kč. K tomu mi měřil tlak palivového čerpadla při startu (chtěl jsem vědět, jestli to čínské z ebay za 15USD tlačí předepsané hodnoty a ono jo).
Tak soused asi není nejlevnější ze servisů, ale cokoli mi na autě dělal udělal dobře a nemusím to nikde vozit. Předám klíče a pak mi akorát před domem stojí hotové auto...takže rozdíl i kdyby tisícovky mě tady netrápí.
Tak soused asi není nejlevnější ze servisů, ale cokoli mi na autě dělal udělal dobře a nemusím to nikde vozit. Předám klíče a pak mi akorát před domem stojí hotové auto...takže rozdíl i kdyby tisícovky mě tady netrápí.
Forester SG 2.0X 2005 116kw
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG
If it's stupid but it works, it isn't stupid
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG
If it's stupid but it works, it isn't stupid