P: Richieho OtBR

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Richieho OtBR

Příspěvek od MrRichie »

sima píše:Ritchie je samá zkratka,potvrzuji z osobní korespondence a to teda ultra zkratka,cituji:Super! nebo:jo to jsem já! po founu už mě tak neodbyl,nešlo to,ale furt tam byl ten spěch,inu jak jezdí-jezdil,tak mluví
Edit:osobně na srazu s předsedou v Místku jsme plkali ale vehemntně,byť krátce,bylo nás tam víc
Kua, tak teď nevím, jak si to mám tedy vyložit. Pokud jsem byl někdy nějak moc stručný, tak se omlouvám, ono já obecně poměrně nerad píšu na komunikačních kanálech, protože většinou to musím řešit z telefonu a to mne prostě zdržuje + ještě za volantem. Daleko raději vezmu telefon a zavolám. Ono i proto pořád nosím handsfree. 2500 minut / měsíc pracovních hovorů, je tempo, kdy tě naučí efektivitě komunikace. Teď už je to doufám lepší. Kromě toho psaní. Tam to moc rád nemám stále. Na PC jsem teď poměrně málo.

Každopádně jsem tě věřím nikdy nechtěl odbýt. Ono když se dívám zpětně, tak to poslední "Supr", bylo trochu na rychlo. Ale to jsem zase jel v autě a psát SMS... Však víš. Každopádně díky. ;)
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Richieho OtBR

Příspěvek od MrRichie »

Tak nějaké postřehy opět z provozu a servisu Outback.

Momentálně je auto již cca týden a půl na LPG a ujeto mám cca 900 km... Spotřebou jsem na cca 2 Kč / km v závislosti na provozu, tedy spotřebě, ale kolem toho se nějak motám. Je to kombinace jak plynu tak benzínu. Dneska jsem třeba tankoval jen LPG a km vyšel na 1,3 Kč. Což je jen orientačně pro informaci, že tedy z kilometru spotřebuji 0,7 Kč / km na benzín.

Co je příjemné, že akční rádius na jedno tankování (LPG + BA) mám při jemnější jízdě cca 1500 km. Kdybych náhodou nemohl natankovat, tak dojedu docela daleko....

Auto nijak nezměnilo svou charakteristiku. Výkonově to nepoznám, přechod mezi palivy taky ne (asi proto, že tam úplně přechod není).
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48892
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Richieho OtBR

Příspěvek od VDC »

Tak to je super. Jsem zvědavý na dlouhodobé zkušenosti.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20510
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Richieho OtBR

Příspěvek od námořník »

Tak ať ti to funguje jak má. Já mám plyn ve Foresterovi od léta a na co jedu poznám jenom podle kontrolky.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Richieho OTB BR

Příspěvek od HonzaCZ »

MrRichie píše:v základu to na suché cestě být 60:40 být nemůže, protože s absencí diferenciálu by se škubaly gumy a trpěl pohon - z principu věci.
Tak si to po sobě ještě jednou přečti. A jestli ti to furt dává smysl, tak si dostuduj, co to znamená kroutící moment a jak se dělí. :-) Rozhodně 60:40 být může a může být prakticky cokoliv od 0:100 po 100:0. Protože to nijak nesouvisí s rozdělením otáček, ale momentu. Tedy laicky řečeno, kolik jde kam jaké síly. Imprezy, co mají rozdělení 35:65 nebo VTD, co má 45:55 má otrhaný gumy? Tak proč by to pak mělo mít MPT s 60:40, 90:10 nebo čímkoliv jiným?
MrRichie píše:Nemám ještě načteno, spekuluji, jen se mi to prostě nezdá, to by hrozně trpěla ta spojka, která přiřazuje zadní náhon. Máme někde nějaký popis, jak to funguje přesně? Nehledě na model / rok?
Proč by trpěla. Však při jízdě rovně se odvalují všechna kola stejně rychle, tím pádem i obě nápravy. Takže se vše točí stejně rychle. Není problém. V zatáčce, kdy se začnou rychlosti náprav lišit, tak to spojku ubere, pokud tedy není potřeba zabírat. Tam právě začínají vynikat systémy s 3 diferenciály. Ale jak jsi správně poznamenal, tak v terénu to je docela skoro jedno. Ta spojka to tam dotlačí a tím, že kola můžou klouzat, tak se to nebojí jí pořádně zmáčknout.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Richieho OTB BR

Příspěvek od HonzaCZ »

PeteBiggy píše:Vpředu a vzadu samozřejmě otevřené diferenciály jako u většiny systémů, mezi je ona vícelamelová mokrá spojka, většinou se označuje jako ATS=Active Torque Split a ne tedy MPT.
ATS se jmenuje ten systém u Subaru. MPT se říká obecně tý samotný spojce = Multi-Plate Transfer.
PeteBiggy píše:Jak to je udělané, že to má tu potřebnou životnost, když to v podstatě pořád prokluzuje, to se mě neptej, sám jsem nad tím svého času fárar a nic kloudného k tomu nenašel. Ale je to prostě tak a jak vidno, funguje to i u aut s velkými nájezdy a možná si to ty vlastnosti s přibývajícím nájezdem snad zachovává i líp než viskóza? Nevím.
Ono to sice prokluzuje, ale jenom v zatáčkách nebo při problémech s trakcí. A v těch zatáčkách to není zase tak žhavý - však o kolik se ta přední náprava točí rychleji než zadní. No a tím, že je to hodně sad lamel a v lázni, tak to prostě funguje.
PeteBiggy píše:Jinak když na některé nápravě dojde ke ztrátě adheze, díky elektronice se zvýší tlak na spojce, tzn. že to pošle více krouťáku na nápravu, která má trakci.
No, ono to je trochu jednodušší. Protože přední náprava je spojená napevno s výstupem převodovky. Takže tam jde vždy tolik momentu, kolik je potřeba, případně kolik pohonné ústrojí dodá. Reguluje se teda kolik jde dozadu. Ta spojka samozřejmě může klouzat. A z toho je jasný, že určit přesně rozdělení momentů je dost složitá otázka. A nejenom, že se to bude lišit každý okamžik, kdy se změní nastavení MPT, ale taky každý okamžik, kdy se změní reálně momentové zatížení jednotlivých náprav.
PeteBiggy píše:Prokluz jednoho kola na nápravě je řešen samozřejmě jeho přibrzděním, tedy zase se zvýší přenos síly na kolo, které má trakci...
On se nezvýší přenos síly na kolo s trakcí, ale na obě kola. Protože, jak jsi sám psal, tak na nápravách jsou otevřené diffy. Protože na nápravách bývají symetrické (pokud tam nejsou nějaké složitosti), tak rozdělují vždy 50:50. Tedy na obě kola jde pořád stejný moment, který se rovná tomu menšímu z obou kol. Takže když jedno kolo klouže, tak na druhé kolo jde pouze takový moment, který je potřeba k tomu, aby první kolo klouzalo. Pokud první kolo přibrzdím, zvýším jeho momentové zatížení a tím stoupne přenášený moment na toto kolo a protože viz výše, tak jde větší moment i na kolo s trakcí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Richieho OTB BR

Příspěvek od MrRichie »

HonzaCZ píše:Tak si to po sobě ještě jednou přečti. A jestli ti to furt dává smysl, tak si dostuduj, co to znamená kroutící moment a jak se dělí. Rozhodně 60:40 být může a může být prakticky cokoliv od 0:100 po 100:0. Protože to nijak nesouvisí s rozdělením otáček, ale momentu. Tedy laicky řečeno, kolik jde kam jaké síly. Imprezy, co mají rozdělení 35:65 nebo VTD, co má 45:55 má otrhaný gumy? Tak proč by to pak mělo mít MPT s 60:40, 90:10 nebo čímkoliv jiným?

Proč by trpěla. Však při jízdě rovně se odvalují všechna kola stejně rychle, tím pádem i …
V zásadě ano, blbost jsem napsal. Protože pokud to nebude pevných 50/50 sevřených, tak to škubat nebude a v zatáčce to bude prokluzovat na té mezinápravě. Je mi jasné, ze i v utamknutém stavu 50/50 může být 100% toč. momentu klidně na jednom kole, pokud ostatní nemají trakci.

Celé jsem to od začátku blbě napsal, byť myšlenka byla jinde.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Richieho OTB BR

Příspěvek od HonzaCZ »

MrRichie píše:V zásadě ano, blbost jsem napsal. Protože pokud to nebude pevných 50/50 sevřených, tak to škubat nebude a v zatáčce to bude prokluzovat na té mezinápravě. Je mi jasné, ze i v utamknutém stavu 50/50 může být 100% toč. momentu klidně na jednom kole, pokud ostatní nemají trakci.

Celé jsem to od začátku blbě napsal, byť myšlenka byla jinde.
Teď si trochu odporuješ, ale už to myslíš dobře, rozumím, jak to myslíš. :-) Ale uzamknutý stav není možné označovat 50:50, protože 50:50 je otevřený symetrický diff. Pokud je to uzavřený "naplno", tak se momenty distribuují dle aktuálního momentového zatížení výstupů - ano, proto může jít klidně 100 % moment na zadní nápravu nebo 100 % na přední. Představ si to, jako by tam nebyla žádná spojka, jen mechanický spojení. Když to bude spojený napevno a jedna náprava bude ve vzduchu, tak prostě jde 100 % na tu, co je zatížená. Samozřejmě zanedbáváme statické i dynamické odpory.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Richieho OtBR

Příspěvek od HonzaCZ »

A 100 % momentu na jednom kole být nemůže. To u tohohle systému nejde. Můžeš dostat 100 % na jednu nápravu, ale protože máš otevřený symetrický diff na nápravě, tak ten bude vždy rozdělovat na obě kola stejně. Takže na jedno kolo můžeš dostat 50 % celkového momentu - zbylých 50 % musí být na druhém kole na té samé nápravě. A zase - zanedbáváme statické i dynamické odpory v pohonném ústrojí, převodech, ložiskách atd.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Richieho OTB BR

Příspěvek od MrRichie »

HonzaCZ píše:Teď si trochu odporuješ, ale už to myslíš dobře, rozumím, jak to myslíš. Ale uzamknutý stav není možné označovat 50:50, protože 50:50 je otevřený symetrický diff. Pokud je to uzavřený "naplno", tak se momenty distribuují dle aktuálního momentového zatížení výstupů - ano, proto může jít klidně 100 % moment na zadní nápravu nebo 100 % na přední. Představ si to, jako by tam nebyla žádná spojka, jen mechanický spojení. Když to bude spojený napevno a jedna náprava bude ve vzduchu, tak prostě jde 100 % na tu, co je zatížená. Samozřejmě zanedbáváme statické i dynamické odpory.
Jasně přesně tak jsem to myslel, jako starý přiřaditelný pohon (L200, Galloper atd. Offroady bez c/d), kdy po přiřazení je spojení pevné, takže se sice přední kola nikdy nebudou točit rychleji než ta zadní, ale využít větší procento toč. momentu mohou.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Richieho OtBR

Příspěvek od MrRichie »

HonzaCZ píše:A 100 % momentu na jednom kole být nemůže. To u tohohle systému nejde. Můžeš dostat 100 % na jednu nápravu, ale protože máš otevřený symetrický diff na nápravě, tak ten bude vždy rozdělovat na obě kola stejně. Takže na jedno kolo můžeš dostat 50 % celkového momentu - zbylých 50 % musí být na druhém kole na té samé nápravě. A zase - zanedbáváme statické i dynamické odpory v pohonném ústrojí, převodech, ložiskách atd.
Ok, já myslel ve vztahu síly přenesené na podložku. A už jsme asi moc ve fyzice, tak to necháme, než tu zaspamujem celé vlakno. Každopádně jsem rád za upřesnění. Ve finále to nejak funguje, i když bych byl raději za systém VTD.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Uživatelský avatar
vena
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1544
Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
Bydliště: železná ruda
Kontaktovat uživatele:

Re: Richieho OtBR

Příspěvek od vena »

Kód toho motoru je tedy? Nějak mi ta informace unikla, respektive myslel jsem že tuhle generaci úplně přeskočim ale už jsem zpozornil když o tom lehce psal suubaru , vypadá to na celkem odolné auto.
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Richieho OtBR

Příspěvek od HonzaCZ »

MrRichie píše:Ok, já myslel ve vztahu síly přenesené na podložku. A už jsme asi moc ve fyzice, tak to necháme, než tu zaspamujem celé vlakno. Každopádně jsem rád za upřesnění. Ve finále to nejak funguje, i když bych byl raději za systém VTD.
Ano, pokud se bavíme o síle přenesené na podložku, tak se dá teoreticky hodně přiblížit na 100 % na jednom kole, pokud zasáhne VDC brzdami. ,,,,| (*_^) |,,,,

OK, už tu nebudu spamovat, ale každý člověk, co rozumí o trochu líp dělení momentů, je pro mě lepší člověk. :-D Když se koukneš, co lidi dokáží vyplodit třeba i do odborných článků. <:-<
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Richieho OtBR

Příspěvek od MrRichie »

vena píše:Kód toho motoru je tedy? Nějak mi ta informace unikla, respektive myslel jsem že tuhle generaci úplně přeskočim ale už jsem zpozornil když o tom lehce psal suubaru , vypadá to na celkem odolné auto.
EJ253KUAFB, abych byl přesný.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2230
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: Richieho OtBR

Příspěvek od Levap »

Ahoj gratuluji k novému autu. Koukám že to má najeto přes 200 tis. a navíc problémy s motorem, převodovkou. Jakj si to udělal že ses toho nebál, koupit takové auto. už jenom ten nájezd je docela velkej, a o CVT převodovce se tady taky už napsalo ledacos. Že když se to vysere tak to nikdo neopraví a tak....

Co všechno jste dělal i před koupí v BA, co kontrolovali a tak

Díky
Pavel
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“