PeteBiggy píše:Vpředu a vzadu samozřejmě otevřené diferenciály jako u většiny systémů, mezi je ona vícelamelová mokrá spojka, většinou se označuje jako ATS=Active Torque Split a ne tedy MPT.
ATS se jmenuje ten systém u Subaru. MPT se říká obecně tý samotný spojce = Multi-Plate Transfer.
PeteBiggy píše:Jak to je udělané, že to má tu potřebnou životnost, když to v podstatě pořád prokluzuje, to se mě neptej, sám jsem nad tím svého času fárar a nic kloudného k tomu nenašel. Ale je to prostě tak a jak vidno, funguje to i u aut s velkými nájezdy a možná si to ty vlastnosti s přibývajícím nájezdem snad zachovává i líp než viskóza? Nevím.
Ono to sice prokluzuje, ale jenom v zatáčkách nebo při problémech s trakcí. A v těch zatáčkách to není zase tak žhavý - však o kolik se ta přední náprava točí rychleji než zadní. No a tím, že je to hodně sad lamel a v lázni, tak to prostě funguje.
PeteBiggy píše:Jinak když na některé nápravě dojde ke ztrátě adheze, díky elektronice se zvýší tlak na spojce, tzn. že to pošle více krouťáku na nápravu, která má trakci.
No, ono to je trochu jednodušší. Protože přední náprava je spojená napevno s výstupem převodovky. Takže tam jde vždy tolik momentu, kolik je potřeba, případně kolik pohonné ústrojí dodá. Reguluje se teda kolik jde dozadu. Ta spojka samozřejmě může klouzat. A z toho je jasný, že určit přesně rozdělení momentů je dost složitá otázka. A nejenom, že se to bude lišit každý okamžik, kdy se změní nastavení MPT, ale taky každý okamžik, kdy se změní reálně momentové zatížení jednotlivých náprav.
PeteBiggy píše:Prokluz jednoho kola na nápravě je řešen samozřejmě jeho přibrzděním, tedy zase se zvýší přenos síly na kolo, které má trakci...
On se nezvýší přenos síly na kolo s trakcí, ale na obě kola. Protože, jak jsi sám psal, tak na nápravách jsou otevřené diffy. Protože na nápravách bývají symetrické (pokud tam nejsou nějaké složitosti), tak rozdělují vždy 50:50. Tedy na obě kola jde pořád stejný moment, který se rovná tomu menšímu z obou kol. Takže když jedno kolo klouže, tak na druhé kolo jde pouze takový moment, který je potřeba k tomu, aby první kolo klouzalo. Pokud první kolo přibrzdím, zvýším jeho momentové zatížení a tím stoupne přenášený moment na toto kolo a protože viz výše, tak jde větší moment i na kolo s trakcí.