BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1982
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od suubaru »

U téhle generace odcházejí kolem 150 - 200 tkm zadní i přední ložiska kol. Klasika.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
jkotek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1875
Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Jméno a příjmení: Jan Kotek
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od jkotek »

jkotek píše:VIN začíná na JF1BS, takže BS? V techničáku je emisní norma 136/2014W a to je IMHO Euro6.
Pečené kuře mi nesvítí, i když jednou start proběhl pomocí 2 náhodných výbuchů, než se roztočil plynule (jako by vynechal 2. a 4. válec). Ale to bylo jen jednou. Jinak vždy točí na prázdno a pak se chytne.
Za chvíli vyjíždím, takže natočím záznam a uvidíme.
Teda mě z toho hrábne. Kuře je tak prudce ynteligentní, že při nahrávání na iphone diktafon se snaží snímat zvuk z hands free. Keré při startování vypne. Takže z posledních 3 startování mám nahráno několik vteřin ticha.
Nicméně nebude to asi náklonem ani teplotou. Přes víkend stálo Kuřátko na mraze přes -10C (čumákem dolů) a při startu protočilo jen 2x. Kdežto po stání neděle-čvrtek v relativním teple (do 5C) protočilo asi 4x.
Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7806
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od mnov »

quickly píše: Problémy s naftou měly MT, protože CVT se vyráběly až od 12+ (myslím) a tam byla změna v motoru.
Někdo ze servisu tu psal, že i ty novější se zadírají na axiálním ložisku kliky a to bude asi problém jen u MT.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1982
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od suubaru »

Jkotek: tak to mám stejně, někdy - teď v zimě - to protočí víckrát než dvakrát. Asi o nic nejde.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Subaru70 »

..axiální ložiska zlobí u nových modelů sice méně, ale občas zlobí až do MY15 neboť u MY15 došlo zcela k zásadním a velkým změnám na motoru a proto je docela škoda, že ty motory přestaly dělat, neboť od MY15 to je hodně povedený motor.
Nicméně jak už tu padlo, zásadní je starat se o to, dávat jen naftu bez bio jako např. EuroOil, regenerovat DPF do konce a nepřerušovat, jezdit dlouhé trasy, netlačit extra na pilu, držet otáčky v optimálním spektru,občas aditivovat aby se to pročistilo a tenhle motor se může 300 tis.km klidně dožít s řádnou péčí. Jde však o to, jak se k tomu choval předchozí majitel, páč pokud to nedostalo péči, chlastalo to levnou naftu a pod., pak je to velká sázka do loterie... :-/
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1982
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od suubaru »

to by bylo fajn, kdyby mi eurooil ročně vystavil certifikát za odebrané kubíky nafty, které bych pak mohl přiložit k inzerátu na prodej :-)
co potřebuju k připojení obd, abych mohl koukat na stav filtru částic? teď mám přes 53 tkm a ještě jsem si nevšiml, že by se něco za jízdy vypalovalo.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16105
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od quickly »

suubaru: tady je odkaz na naši Wiki, jsou tam PID (uživatelské hodnoty) pro Torque Pro na hlídání všeho okolo DPF pro Euro V.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Skulile »

nějaký OBDII adaptér s bluetooth nebo wifi připojením a vhodný prográmek
nejvíce se asi využívá Torque Pro, kde si nadefinuješ, co chceš sledovat

dá se využít i kabel a PC, ale to je míň pohodlné...

edit: Quickly je opravdu QUICK :-D a byl rychlejší a nejen to [SUBARU]
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
Requied
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: sob led 19, 2019 3:31 pm
Jméno a příjmení: Jiří Košecký

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Requied »

Ještě se vrátím k tomu mému outbacku... Byl by velký problém když by se tam nalil olej s normou 5w30 ACEA a5/b5 místo toho co píše výrobce 5w30 ACEA c2/c3?

Konkrétně https://maziva.heureka.cz/total-quartz- ... e/#section
Dávám ho do ducata a měl ho zdarma :)
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Skulile »

norma C2/C3 je dělaná pro DPF a má tím pádem méně látek které DPF filtrů "vadí"
pokud použiješ olej A5/B5 můžeš si snížit životnost DPF filtru >:-@ <:-<

"...nová generace motorových olejů má sníženou hladinu sulfátového popela (SA - sulphate ash) a snížený obsah fosforu (P) a síry (S), které mohou působit jako katalyzátorové jedy a snižovat tak účinnost a životnost těchto zařízení. Pro tyto oleje se vžil název převzatý z angličtiny - low SAPS oleje. Novější údaje však poukazují na to, že vliv kritických prvků motorového oleje není tak významný jako jejich přítomnost a obsah v palivu. Neoddiskutovatelný je však negativní vliv popelotvorných látek v motorovém oleji na DPF a CRT zařízení..."
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Fitipaldi »

Teď jsem provedl výměnu žhavících svíček. Po 95 tis. . Jedna byla úplně mrtvá, druhá načatá, zbytek ještě fungoval. Diagnostika nic nezaregistrovala, ta asi začne hlásit jen když jsou všechny mrtvé. V dokumentaci o pojistkách je chyba v tom, že není uvedeno kde je pojistka, ani relé, to si musí člověk vygooglit sám.
Auto nyní startuje na první drcnutí a pochopitelně se zlepšily studené starty. CHtěl jsem to dělat v servisu, ale vyděsili mě, že při demontáži můžou svíčku ukroutit, tak jsem to raději udělal sám. Povolovací moment je max. 40 N.m., když se překročí, ukroutí se. A šlo to precizním způsobem velmi dobře.Je tam akorát na demontáž/montáž minimum místa, ostatně na SUBARU vždy. Ještě uvažuji o zakoupení heveru na zvedání motoru, to kdybych potřeboval vyměnit spojku nebo setrvačník/vstřikovače. To proto, že se servisama se nedá domluvit. Jsou to jen MONEY MINEŘi. Prostě vydojit zákazníka nadoraz.
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od MrRichie »

Jen tak náhodou, kdyby někdo věděl, že někdo potřebuje diesel funkční starší, tak Kuba Slipek z FM má jeden na prodej.... (www.subarufm.cz)
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od MrRichie »

Fitipaldi píše:Teď jsem provedl výměnu žhavících svíček. Po 95 tis. . Jedna byla úplně mrtvá, druhá načatá, zbytek ještě fungoval. Diagnostika nic nezaregistrovala, ta asi začne hlásit jen když jsou všechny mrtvé. V dokumentaci o pojistkách je chyba v tom, že není uvedeno kde je pojistka, ani relé, to si musí člověk vygooglit sám.
Auto nyní startuje na první drcnutí a pochopitelně se zlepšily studené starty. CHtěl jsem to dělat v servisu, ale vyděsili mě, že při demontáži můžou svíčku ukroutit, tak jsem to raději udělal sám. Povolovací moment je max. 40 N.m., když se překročí, ukroutí se. A šlo …
No a tyhle kecy to mě baví. Nemám nic proti tomu, že si někdo udělá sám, protože chce si s tím hrát nebo že chce obstát při té výzvě... Ale kecy, že servis stojí prachy, to je zase debilovina. Ano jistě, i právník stojí prachy, opravář pračky nebo elektrikář... Jenže on má know-how, on si ušpiní ruce, on musí odvézt daně, zaplatit zaměstnance, účetní a nájem... Money mineři možná, ale tak na to, aby to nemuseli zavřít...
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48895
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od VDC »

No Richie to co píšeš je pravda. Na druhou stranu se tu dnes a denně probírá šlendrián ze servisů, který by se dít neměl a těch, které fungují, jak by měly, je jako šafránu.
Zrovna v sobotu jsem viděl nedodělek, který by se za 700 na hodinu nikdy stát neměl...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od MrRichie »

VDC píše:No Richie to co píšeš je pravda. Na druhou stranu se tu dnes a denně probírá šlendrián ze servisů, který by se dít neměl a těch, které fungují, jak by měly, je jako šafránu.
Zrovna v sobotu jsem viděl nedodělek, který by se za 700 na hodinu nikdy stát neměl...
Já si zase nemyslím, že většina "krade". Myslím, že dnes se už lidi snaží dělat věci poctivě. Otázka je na kolik to umí a jestli jsou profíci. Jistě 700 / hod je dost a pokud to není uděláno dobře, tak to je na prd. Já to beru ze svého pohledu, kdy jsme se snažili dělat věci opravdu poctivě a s nejlepším uvážením. Když se něco neumělo, tak se shromažďovaly informace a snažili jsme se vyhnout metodě pokus / omyl. A navíc za 450 Kč / hod a taky se slevou na materiál. Ale stejně se našel rejpal, co prostě si dotáhne vlastní díly z netu, protože jsou o 20% levnější, ty pak nepasují a pak je naštvaný ještě na tebe, že tam máš dvojí práci...
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“