EGR ventil

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
francjin
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
Jméno a příjmení: Jindřich Franc
Bydliště: Kladno

EGR ventil

Příspěvek od francjin »

Ahoj,
mám zánovního Forestera FB 20, SJ, 2,0 atmo, a nechci (ale vůbec nechci) EGR ventil. Prosím o kvalifikovanou radu, jak ho vyřadit z provozu, ev. kdo to je schopen to provést. Ve vší diskretnosti a profesionalitě.
JF =)
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1512
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: EGR ventil

Příspěvek od Vladimir_xh »

A můžu se zeptat,co tě k tomu vede? Nekritizuji, jen se ptám... Mám ho v autě 15 let a nevím o něm. Asi bych uvažoval třeba u přímovstřikového motoru, kde je všeobecně známý problém s karbonem, ale FB atmo by neměl mít problém, ne?
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: EGR ventil

Příspěvek od sima »

No díky mnove jsm zjistil,že ho tam rvali už taky brzy u i mého forejse :-) taky o něm zatím nevím.Ale chápu potřebu ho dát pryč,ono se to už myslím řešilo...já to teda řešit nebudu,na té staré odolné motorizaci ne.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
francjin
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
Jméno a příjmení: Jindřich Franc
Bydliště: Kladno

Re: EGR ventil

Příspěvek od francjin »

Díky za názory. Jenom mně prostě přijde škoda, mít takovou věc v tak krásném motoru. Už z principu je ta věc k ničemu (kromě snížení emisí) a motoru a jeho fungování může jedině škodit, nic víc.
U mého Forestera SJ, FB20, píšou, že má vícebodové sekvenční vstřikování, tj snad nepřímé do sacího traktu, tak snad ta směs ten bordel z výfukových plynů trochu omyje...
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: EGR ventil

Příspěvek od Traveller »

Zánovní forejs určitě nebude mít přímý vstřik, přesně jak píšeš.
Já na svém bývalém nalétal cca 160.000km a Quickly má teď na svém SJ okolo "čtvrt míče" a s tímto skutečně problémy nebyly vůbec žádné. 8-?
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1512
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: EGR ventil

Příspěvek od Vladimir_xh »

Přímovstřikové jsou motory řady FA. Tj pro BRZ, Forester XT.
SJ s 2,0 atmo mezi ně nepatří.
Jak píšeš, EGR je kurvítko jen kvůli ekologii. Ale při tom, jak dneska jdou po emisích, bych se bál EGR zaslepit.

Tohle je určitě zajímavé téma, třeba se někdo rozepíše. Mě by zajímalo, jak to ovlivní výkon motoru, spotřebu, emise a problém STK. Podle mě výkon lehce +, spotřeba lehce -, emise horší a STK problém.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
francjin
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
Jméno a příjmení: Jindřich Franc
Bydliště: Kladno

Re: EGR ventil

Příspěvek od francjin »

Já souhlasím.
Z principu, bez příměsi výfukových plynů bude motor lépe "dýchat", vzroste jeho efektivita-výkon , i kdyby o 5%, to znamená, že klesne i spotřeba paliva . A motor se nebude se zasírat tím, co už vyprodukoval. S nižší spotřebou přece potom klesne i obsah emisních plynů. A to je to, proč jsem sem napsal tu otázku. Považuji EGR za "prasárnu", která při respektu k fyzikálním zákonitostem přece nemůže sloužit dobré věci. To je jako v matematice či v účetnictví-má dáti, dal..
No nic, děkuji za příspěvky, já se s tím nějak smířím. Snad ještě, co myslíte, pomohly by aditiva do benzínu (třeba testovaný VIF) a vysokooktanové benzíny, které snad neobsahují biosložky...
Hezký večer
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: EGR ventil

Příspěvek od spm »

To neni uplne pravda. Ekologicky kurvitko je to u nafty, v zazehovem motoru to duvod ma. Tusim ze primarnim duvodem je, ze snizenim teploty spalovaciho prostoru to bude branit detonacnimu spalovani a muze pak bezet efektivnejs... takze ja bych to nezaslepoval...

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: EGR ventil

Příspěvek od mnov »

Měl jsem to zaslepené u podtlakového EGRu, ale už na SG jsem o tom ani neuvažoval. To je na přemapování jednotky a to nikdo neudělá.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: EGR ventil

Příspěvek od mnov »

spm píše:To neni uplne pravda. Ekologicky kurvitko je to u nafty, v zazehovem motoru to duvod ma. Tusim ze primarnim duvodem je, ze snizenim teploty spalovaciho prostoru to bude branit detonacnimu spalovani a muze pak bezet efektivnejs... takze ja bych to nezaslepoval...
Tohle bych si chtěl o EGRu také myslet. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: EGR ventil

Příspěvek od dethroned »

Uz jsem to tady psal asi 10x :)) Egr u zazehoveho motoru slouzi primárně ke zvýšení účinnosti motoru v částečném zatížení - pri plneni motoru inertni směsí není nutné regulovat do takove míry skrtici klapkou - ta muze byt vice otevřená a tim padem generuje mensi ztratu. Regulace zazehoveho motoru skrtici klapkou je vzdy proti ucinnosti motoru. V zasade se motor reguluje množstvím inertni směsi (spaliny). V pripade spalovani chudé směsi, coz se dnes uz moc nepoužívá, to samozřejmě reguluje NOx.

EGR neni zadne ekologicke kurvitko ani v dieslech, protoze významně reguluje NOx. Jestli se vam libi dychat to ve městě raději, nez udrzovat (dieslovy) motor v pořádku (vstrikovace).....tak pánbůh s nami az se sem nalifrujou vsechny ty diesly z dieselgate z říše... :)
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: EGR ventil

Příspěvek od mnov »

dethroned píše:Uz jsem to tady psal asi 10x ) Egr u zazehoveho motoru slouzi primárně ke zvýšení účinnosti motoru v částečném zatížení
Když se vylepší účinnost sníží se emise a to je ten primární důvod.
Podle mého názoru ten problém vznikl už u těch podtlakem ovládaných EGR ventilů, kde to moc nefungovalo a při nefunkčním ventilu s tím byl jen problém.
Nyní u Subaru SOHC 92kW motorů s EGRem nemám žádný problém. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: EGR ventil

Příspěvek od spm »

Zase se snizi i spotreba...

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: EGR ventil

Příspěvek od Skulile »

dle mé zkušenosti není problém odstranit/vyřadit EGR v autech s Euro IV, ale v Euro V a výše už je to snad ve všech případech řízené elektronicky a to je zapotřebí řešit úpravou sw řídících jednotek.

je sice možné místo EGR na konektor napojit nějaké odpory apod, ale jednotka vyhodnocuje i hodnoty spalin apod a to pak nedává smysluplné výstupy a hlásí to chyby, které se pak řeší i na emisích

neřešitelné to není, ale myslím, že nyní (když to neřídí podtlak, který nefungoval) to již nemá takový význam
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
francjin
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
Jméno a příjmení: Jindřich Franc
Bydliště: Kladno

Re: EGR ventil

Příspěvek od francjin »

Zdravím všechny Subaristy a chci požádat o informaci stran EGR u FB20 (benzín, atmo). Kdy je ta "vymoženost" nejaktivnější, myslím, v jakém režimu pouští nejvíc výfukových plynů zpět do sání a kdy je naopak utlumena? Při vyšších otáčkách je pravděpodobně recirkulace plynů menší, ale do jaké míry to závisí na bohatosti směsi-poloze plynového pedálu? Lze říci, že občasný burnout-vysoké otáčky pod větším plynem eliminují zanášení ventilů (i když jde o nepřímé vstřikování)? Asi je lepší aditivovat benzín (používám už léta VIF u všech našich aut), nebo tankovat vysokooktanový benzín, který by snad ty biosračky měl obsahovat méně.. *_*=*_*
Krátkým jízdám se, bohužel nevyhnu.
Subie forever!
Díky
Odpovědět

Zpět na „Motor“