Motorový olej - nikdy nekončící téma
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24397
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Hm padělky jsou špatně,chjo Já bych tedy do SG nulku nerval,bylo tam doporučováno a lito 10w nejdřív,teď víceméně praktikujem 5w,na naše klima podmínky to musí bohatě stačit přeci a to je už minimum na co jsem rozhodnut jít a taky to tam dávám.Klasická debata-aby oil nebyl pak až moc řídký No nic,hlavně mazat a ne sušit
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7833
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Jo žádné extrémní mrazy asi nebudou, tak asi zůstanu u 5W40. Navíc jestli ten motor má za studena opravdu o tolik větší vůle, tak výhledově klidně přejdu na 10W40.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10657
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Mě v impreze s 10W-40 klepal píst o 106. Po přechodu na 5W-50 mi klepl jen za opravdu velkých mrazů. Takže z tohoto hlediska to prospělo. A olej to vůbec nikdy nebralo i se čtvrt mega.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7833
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Tak ta Mirovo zkušenost zase nevylučuje vyzkoušení toho 0W40.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24397
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Těch 5W tam dáváme oprávněně,jak vidno.Těch 5w-50 to je další možnost,to se mě vždy extra zamlouvalo.Nevylučuje mnove,ale je to voda dobrá tak leda na splnění emisí :-)Jestli nemáš problém,je to dle mě zbytečná blbost ne?
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- AndreaM
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1906
- Registrován: čtv zář 10, 2009 12:59 pm
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
denní město = krátký trasy, studený motorVDC píše:Andreo jakou máš běžnou skladbu cest ?
dálnice = delší trasy a rychle
okresky = málo
Oťas je zvyklý takhle jezdit 3 roky, nic nového, proto mě to po 80 tis. překvapilo, že si bliknul 2x po sobě.
Včera jsem kontrolovala a je tam lehce nad polovinou mezi dírkama.
On má vůbec svůj vlastní život asi jako každá jiná elektronika.
Tuhle měl období, že se vždy do cca 3 minut po startu vyplo a zaplo rádio. Dělával to přesně mezi výjezdovejma bránama z garáží, takže jsem to přičítala tý bráně. Pak jsem nějak párkrát parkovala mimo garáže a dělal to taky. No a teď už toho nechal.
Pak mi zase pípaly parkovací senzory vždy u křižovatky Švehlova/Jahodová, kde mají tramvajáci svoje pípadla na semafor. Teď to nedělá. Asi si s nima povídal nebo co
Jo a občas mám pocit, že je nafťák a regeneruje, protože se chvíli klepe velmi podobně, jako to dělával Forýs.
Nechce mi to auto něco naznačit?
já naštěstí pianista nejsem jo a shodou okolností jsem v den srazu měla pečenou buchtu, jenže jsme měli celý den práci na akci v Průhonicích, takže jsem do Bělé nedorazilabodyšek píše:To nas tesi,pianisti museji davat pozor na sve sikovne prstecky
Subaru Outback 2,5 CVT MY2019 X Edition
Subaru Outback 2,5i CVT MY2014 Sport Line - prodáno
Subaru Forester 2.0D Comfort MY2010 - prodáno
Subaru Outback 2,5i CVT MY2014 Sport Line - prodáno
Subaru Forester 2.0D Comfort MY2010 - prodáno
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
No, problém zatím nemám. Ale zástavba chladiče oleje je výrazný zásah do systému, v zimě i s termostatem to bude znamenat studenější olej, tak uvažuju jak to vykompenzovat, abych to dlouhodobě neničil.sima píše: Těch 5W tam dáváme oprávněně,jak vidno.Těch 5w-50 to je další možnost,to se mě vždy extra zamlouvalo.Nevylučuje mnove,ale je to voda dobrá tak leda na splnění emisí Jestli nemáš problém,je to dle mě zbytečná blbost ne?
Co se týče klepání, asi to fakt na 10W40 klepe častěji než s 5W40 (=už při vyšších teplotách). Teď přes léto jsem zkoušel, jestli to bude 10W40 žrát míň než 5W40, ale žádný výrazný pokrok to nepřineslo.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Ahoj, nerad bych ti mluvil do tvych olejovych experimentu , nicmene do tveho auta (pokud mas motor EJ25) patri specifikace C3 5W-30 jako ostatne do vetsiny Subaru vyrobenyh okolo roku 2000 a novejsich.
Kazdy motor ma sve vyrobni tolerance a tim ze tam nalejes to co tam nepatri muze znamenat snizeni zivotnosti, nedostatecnou mazivost pri studenych startech atd...
Pokud je olej dostatecne kvalitni a jeho olejovy film odolny, pak neni nutne nic menit...
Kazdy motor ma sve vyrobni tolerance a tim ze tam nalejes to co tam nepatri muze znamenat snizeni zivotnosti, nedostatecnou mazivost pri studenych startech atd...
Pokud je olej dostatecne kvalitni a jeho olejovy film odolny, pak neni nutne nic menit...
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Viz strana 11-15 a 11-16 v originálním návodu k autu. Kromě doporučeného 5W30 uvádí ještě 7 dalších možných viskozit, o specifikaci C3 tam není ani slovo.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
...to mas pravdu, do kazdeho auta jde za urcitych podminek nalit ruzne viskozity, to mame v manualech vsichni, ale take je tam vetsinou vysvetleno za jakych klimatickych podminek to lze:
0W-20 - pokud jezdis ve Finsku a v zime (napriklad)
5W-30 - vhodne pro bezne klima, tedy i pro stredni Evropu
5W-40 - vhodne pro jizni evropu (napriklad)
Normu oleje casto manualy neuvadeji, uz jsem to videl mockrat, pouze ti napisou jestli plnou syntetiku nebo polo atd... a to hlavne u starsich aut, nevim proc to tak je.
V kazdem pripade, pokud mas v aute ruzna zarizeni na zpracovani vyfukovych splodin, jako jsou EGR ventily, katalyzatory, DPF a pod, pak bys mel normu C3 pro Subaru dodrzet, protoze tim je receno, ze olej ma napriklad nizsi obsah popelnatych castic. Takovy olej pak zajisti ze zarizeni na zpracovani vyfukovych plynu se nezanaseji.
V opacnem pripade pokud mas auto upravene a v sani ani ve vyfuku zadne zbytecnosti, tak se normou ve vetsine pripadu nemusis zatezovat - ale to uz je prave ten experiment...
0W-20 - pokud jezdis ve Finsku a v zime (napriklad)
5W-30 - vhodne pro bezne klima, tedy i pro stredni Evropu
5W-40 - vhodne pro jizni evropu (napriklad)
Normu oleje casto manualy neuvadeji, uz jsem to videl mockrat, pouze ti napisou jestli plnou syntetiku nebo polo atd... a to hlavne u starsich aut, nevim proc to tak je.
V kazdem pripade, pokud mas v aute ruzna zarizeni na zpracovani vyfukovych splodin, jako jsou EGR ventily, katalyzatory, DPF a pod, pak bys mel normu C3 pro Subaru dodrzet, protoze tim je receno, ze olej ma napriklad nizsi obsah popelnatych castic. Takovy olej pak zajisti ze zarizeni na zpracovani vyfukovych plynu se nezanaseji.
V opacnem pripade pokud mas auto upravene a v sani ani ve vyfuku zadne zbytecnosti, tak se normou ve vetsine pripadu nemusis zatezovat - ale to uz je prave ten experiment...
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
U Subaru uvádí normu. V mym manuálu je americká API i evropská ACEA (v manuálu k obsluze i v servisním).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1285
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
mozna trosku offtopic - nevim jak u dieselu, tam asi bude 5w-30 uplne ok, ale panove v AWD mi do STI EJ257 velmi ostre doporucili 10W-60 s tim, ze tam ani nic jineho nikomu nelejou. V navodu mam taky 5W-30 ale je fakt, ze ten boxer proste topi jak blazen, tak mi to doporuceni neprislo uplne mimo misu. Snad to v zime nebude klepat a nebudu litovat..
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Tak asi taky zalezi jak se s danym motorem jezdi. Ja znam hooodne lidi co od 10w60 utekli. Včetně me pro me ideal 5w50.a treba tusim marty leje 5w40....ale my mame jen wrx
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
No ale přesně to jsem přece psal zde - že pro tahání doporučují uvedené viskozity. Tak jsem si z nich na léto (kdy poněkud extrémně tahám) jednu vybral...krokous píše:...to mas pravdu, do kazdeho auta jde za urcitych podminek nalit ruzne viskozity, to mame v manualech vsichni, ale take je tam vetsinou vysvetleno za jakych klimatickych podminek to lze:
0W-20 - pokud jezdis ve Finsku a v zime (napriklad)
5W-30 - vhodne pro bezne klima, tedy i pro stredni Evropu
5W-40 - vhodne pro jizni evropu (napriklad)
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
10W-60 jsou vetsinou jen pro zavodni specialy a to jiz v soucasnosti skoro nikde neplati. Nejnovejsi technologie oleju vetsinou nabizi nejvykonejsi zavodnicke oleje ve viskozite 10W-40.ladis77 píše:Tak asi taky zalezi jak se s danym motorem jezdi. Ja znam hooodne lidi co od 10w60 utekli. Včetně me pro me ideal 5w50.a treba tusim marty leje 5w40....ale my mame jen wrx
Bohuzel mezi lidmi (a to plati i o servisech, coz je neomluvitelne) koluje mnoho mytu o tom co se kam ma nalit za viskozitu a pod. Casto se pak stava, ze se motory pridiraji, ucpavaji vyfukova zarizeni apod.
Ad WRX - tak souhlas, moderni plne synteticke oleje s viskozitou 5W-40 toho zvladnou opravdu hodne vcetne extremnich teplot.
Vtip je v tom, ze pokud das 5W-50, tak by bylo teoreticky potreba udrzovat motor zahratejsi, resp. v zavodnim rezimu, coz je pro beznou jizdu vcelku nepouzitelne.