IMHO zavést spotřební daň na elektřinu jako náhradu za výpadek spotřebky z benzínu a nafty si stát nemůže dovolit. Již nyní má problém protože se spotřebka z nafty promítá do ceny potravin a vlastně do veškerého zboží (minimálně musí se dovézt do obchodu). Kdežto stát chce zdanit hlavně osobní automobilovou dopravu. A rozdíl mezi zdaněním benzínu a nafty nemůže být dlouhodobě veliký, jinak bychom všichni jezdili chrochtákama.Slavek_xxx píše:...Vzdycky to potece do site a pak zpet, aby se dalo odebrany mnozstvi energie zmerit, vyinkasovat a samozrejme zdanit...
A v případě uvažované spotřebky na elektřinu výše uvedené dvojnásob - cena elektřiny se promítá jak do zboží, tak i do služeb. Takže zdanění elektřiny jako náhrada za výpadek daně z benzínu neprojde.
Ale plošné výkonové mýto pro osobní automobily by projít mohlo. Pod podmínkou zpoplatnění veškerých silnic, takže jedině satelitní a s masivní online kontrolou. Tedy neustálé bonzování kudy, kam a jak rychle jedete. Půjde o logické rozšíření již schválené online kontroly spotřeby PHM a systému eCall.
Nevidím žádný jiný způsob, jak si při rozvoji e-mobility stát zachová daňový vejvar z osobního automobilismu. Tedy kromě snížení daní, ale na tuhle pohádku nevěřím.