Boxer Diesel Ecutek

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
npeter
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 404
Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm

Boxer Diesel Ecutek

Příspěvek od npeter »

Pro zajímavost sem dávám moje postřehy s ne příliš častou úpravou boxer dieselu. Jednalo se o euro4 verzi v mém už prodaném outbacku my09.

Jak jsem tu už někde psal, původní motor měl vadu a zhruba po 125.000 km byl vyměněn za nový kus v 2014 (vč. všech souvisejících věcí). Ti, co boxer diesel jako já "zažili" od počátku, ví, že jeho charakteristika se v čase měnila v závislosti na tom, jak subaru vychytávalo jeho problémy. Bohužel to nebyl vždy posun k lepšímu - odcházely spojky a výrobce v reakci na to omezoval krouťák v nízkých ot. - v kombinaci s odstupňováním 5MT to vedlo k ne příliš zajímavému chování zejm. ve městě (rozjezdy a pomalá jízda). Mezi 1Q a 2Q je taková díra, že v zásadě nejde jel plynule bez vytáčení 1Q...

Celé to mě vedlo k úpravě ŘJ (ecutec by proturbo) s hlavním cílem navrátit se k původnímu chování pod 2000 rpm. Zpětně vzato do bylo správné rozhodnutí, užívání auta bylo mnohem příjemnější; +bonus navíc v podobě lepší pružnosti, patrné zejm. při plném zatížení. Před úpravou se dal motor provozovat řekněme od 1800-2000 rpm výš, po úpravě už od 1300-1500 rpm, aniž by člověk měl pocit, že ho trápí. Na dálnici stačí po úpravě jen 5Q, předtím bylo kolem 80-100kmh nutné podřadit 4Q.

Co to udělá se životností je otázka do budoucna, já jsem s novým motorem ujel ani ne 60 tkm, z toho s úpravou kolem 40 tkm.

Pro zajímavost přidávám vliv na spotřebu u nového motoru: prvních 17 tkm 8,2, prvních 60 tkm 8,1 - styl furt stejný...
Pro srovnání, úplně původní motor jezdil při zajíždění za 7,6 a prvních 60 tkm absolvoval za 7,7, ale tehdy v tom byl menší podíl městského provozu
FORESTER 2.0X AT MY07
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Boxer Diesel Ecutek

Příspěvek od Subaru70 »

..osobně bych čekal že po úpravě půjde spotřeba spíše dolů než nahoru. Jinak pokud to navýšení (na kolik to bylo navýšeno?)unese spojka, rsp. dvouhmota a nebude se to odpalovat z místa, tak by to mělo taky fungovat. Další věc je DPF, neboť je otázka jak takové zatížení snese . Na druhou stranu je předpoklad, že s tim nikdo nebude jezdit furt pilu, takže by ta úprava mohla motoru ,,nevadit".
Nějakou takovou úpravu má tuším Marťas na Foresterovi, kde to má přifouklý na tuším 180 koní....a zatím mu to funduje dobře a je s tím naprosto spokojenej..
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
npeter
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 404
Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm

Re: Boxer Diesel Ecutek

Příspěvek od npeter »

nikdo neměřil, na kolik, ale předpoklad byl ze 150 PS/350 Nm na 180 PS/400 Nm
FORESTER 2.0X AT MY07
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2389
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Boxer Diesel Ecutek

Příspěvek od newli »

Upravu mam pomerne cerstve, ale treba po praze vzrostla prumerna spotreba o hodne (cukani po praze za 9.5-10 zadny problem, pred tim tak cca o 1-1.5 litru mene ... na rozdil od npetera to moc nestuduji) a celkove taky vice nez nepodstatne. Ostatne nevim, kdyz se tam vstrikne vic nafty, jak by mohla spotreba klesnout ;-D
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
martas
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2713
Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
Jméno a příjmení: Martin Staněk
Bydliště: Most,Jílové u Děčína,

Re: Boxer Diesel Ecutek

Příspěvek od martas »

Subaru70 píše:..osobně bych čekal že po úpravě půjde spotřeba spíše dolů než nahoru. Jinak pokud to navýšení (na kolik to bylo navýšeno?)unese spojka, rsp. dvouhmota a nebude se to odpalovat z místa, tak by to mělo taky fungovat. Další věc je DPF, neboť je otázka jak takové zatížení snese . Na druhou stranu je předpoklad, že s tim nikdo nebude jezdit furt pilu, takže by ta úprava mohla motoru ,,nevadit".
Nějakou takovou úpravu má tuším Marťas na Foresterovi, kde to má přifouklý na tuším 180 koní....a zatím mu to funduje dobře a je s tím naprosto spokojenej..
Dane : je to přesně jak píšeš.Mám to přifouklé od Ládise asi v 12 000 km a ted mám najeto asi 86 000 km a zatím žádný problém.Byl jsem ted ve Francii a na Moravě cca. 2500 km ,auto plně naloženo a pod 150 km/h jsem nešel a vůbec žádný problém.Spotřeba podle PP. 7.0l,ale tu já neřeším :-D
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2389
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Boxer Diesel Ecutek

Příspěvek od newli »

Podle PP jsem se na 7.0 nedostal pred upravou, po uprave uz teprve ne :-D
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Boxer Diesel Ecutek

Příspěvek od Kolben »

ja s dýzlem najel 90tisic km za dva roky a prumer za tu dobu sem mel 7,88 :-)
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Boxer Diesel Ecutek

Příspěvek od Subaru70 »

newli píše:Ostatne nevim, kdyz se tam vstrikne vic nafty, jak by mohla spotreba klesnout
..po městě chápu že spotřeba vzroste,ale jinak by měla klesnout právě díky optimalizaci výkonu, kdy není třeba auto tolik točit, může dřív řadit a pod.. U většiny úprav se ta spotřeba projevuje tím že klesne..ale je to o stylu jízdy samozřejmě..Radost z výkonu není samozřejmě poznamenaná spotřebou, tu tady většina neřeší, jen to je nějaký ukazatel pro srovnání před a po..nic víc. Já spotřebu neřešim už vůbec když jezdim max do 6l :-DDD :-DDD Nicméně zvažuju po záruce že bych to taky přifouknul..
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Boxer Diesel Ecutek

Příspěvek od catana »

Ja taky mel Ecutek na 180k u motoru s Euro V a tak ten motor mel fungovat vzdy. Ladis tam daval generickou Ecutek mapu, tzn nijak ji na auto neupravoval, a rozdil byl veliky. Tehdy to bylo jak ziva voda :-) Spotreba byla plus minus stejna, ale ja nikdy na spotrebu nejezdil.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Boxer Diesel Ecutek

Příspěvek od Subaru70 »

catana píše:Ja taky mel Ecutek na 180k u motoru s Euro V a tak ten motor mel fungovat vzdy. Ladis tam daval generickou Ecutek mapu, tzn nijak ji na auto neupravoval, a rozdil byl veliky. Tehdy to bylo jak ziva voda Spotreba byla plus minus stejna, ale ja nikdy na spotrebu nejezdil.
..takže koukám, že tu je víc zkušeností..to je dobře. No zjevně se o to začnu taky zajímat pokud do té doby nevyměním za benál...
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2389
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Boxer Diesel Ecutek

Příspěvek od newli »

Nevim, zda tech aut je zase tolik. Ja vim o catanovi, me a npeterovi. Ted teda jeste martas. Ja jsem spokojenej, ale jako zivou vodu bych to nenazval. Uvidime, az to zatizim, jeste jsem nejel nikam plnej. Kazdopadne vez, ze mi tam nejdriv nahral ladis mapu, ktera byla nezkrouhla v nizsich otackach (tzv. ochrana spojky), a to ziva voda jednoznacne byla. Byl jsem nadsen. Ale jak jsem jel z boxeraauta do centra Prahy, pomalu mi dochazelo, ze na pojizdky po Praze to moc neni. Tak jsem se vratil a jeste to same dopoledne si nechal nahrat mapy, kde je trochu zkrouhlej kroutak v nejnizsich otackach. Pocitove to jede lip, ale velky rozdil to neni. Cekam, ze velky rozdil bude, az to nalozim (doufam teda), jak psal npeter. Jinak spotreba mi vyrostla dost. Ja ale na spotrebu nejezdim, jen to krapet setrim, kdyz je motor studenej. Ale asi taky ne maximlane, to po praze ani nejde. Ted jsem koukal, ze za poslednich 200km mam prumer dle PP 9.6, takze krasnych realnych +/- 10.1 litru na sto :-) Ale jak rikam, spotreba je mi sumak - hlavne aby to jeste chvili vydrzelo!
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Boxer Diesel Ecutek

Příspěvek od catana »

Zkusenosti je vic, ja kdyz si nechaval auto flashnout tak jsem mluvil asi se 4ma lidma co na Ecutek jezdili. Nicmene, jakmile flashnes, uz to komplikuje prodej. Co se tyka rozdilu, ja nejvetsi pozoroval v navyseni tociveho momentu, kdy auto zrychlovalo velice slusne i do kopcu. Nicmene mluvim o Impreze, ktera precijenom neni vysoky Outback/Forester. S Ecutekem par reza celkem obstojne drzela krok s WRX :-)
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
npeter
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 404
Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm

Re: Boxer Diesel Ecutek

Příspěvek od npeter »

Ad ochrana spojky: já jsem to teda pochopil tak, že tato sw záležitost si hlídá pozici pedálu spojky a omezuje přísun Nm jenom v situaci, kdy není pedál "úplně nahoře". V praxi se to tak i projevovalo, solidní zátah už od 1500 rpm... naopak aktualizace sw ŘJ, kterou v čase prováděly servisy, se projevila tak, že auto najednou pod 2000 rpm nejelo nikdy.
FORESTER 2.0X AT MY07
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2389
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Boxer Diesel Ecutek

Příspěvek od newli »

Nene, s pozici pedalu to nema nic spolecneho .. mohu porpovnavat nekolik verzi SW :-)
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
martas
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2713
Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
Jméno a příjmení: Martin Staněk
Bydliště: Most,Jílové u Děčína,

Re: Boxer Diesel Ecutek

Příspěvek od martas »

Subaru70 píše: ..takže koukám, že tu je víc zkušeností..to je dobře. No zjevně se o to začnu taky zajímat pokud do té doby nevyměním za benál...
Dane : podle mě v žádném případě nic špatného neuděláš =) Já jsem spokojenej a ty máš už ten dobrej motor,takže podle mě žádný problém ;-D
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
Odpovědět

Zpět na „Motor“