první jízda s novým Foresterem 2.0 CVT

Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: první jízda s novým Foresterem 2.0 CVT

Příspěvek od quickly »

Protože stále hledám správnou motorizaci do nového forestíka, tak jsem dnes vyzkoušel v C&K motorizaci 2.0i-L CVT. Nejdřív jsem 2.0i-CVT odmítal, protože jsem se na tuto motorizaci díval s despektem. Při výběru nového auta mám "nevýhodu" v tom, že chci CVT. Přes to nejede vlak :4690: . Forestík v dehtu s CVT nebude minimálně rok a já mám na forestíkovi najeto už 208 tkm, za rok už bych měl najeto 250 tkm, což by bylo moc :655: . Díval jsem se na otíka v dehtu s CVT, ale nesedí mi otík a jeho "horší" nájezdové úhly. Díky tomu, že forestík bude služební auto, tak musím přihlížet i na to, že moc volných peněz na nákup nového auto zatím není. Z těchto důvodů jsem byl Víťou Sedláčkem (watak na prawebu) z C&K nasměrován i na 2.0i CVT. Rozdíl v nákupní ceně XT executive a 2.0i-L Comfort je cca 140.000 (což při spotřebě 8 litrů na 100 u 2.0i stačí na cca můj roční nájezd 45 tkm). Pro porovnání provozu XT a 2.0i jsem použil spotřeby 11 u XT a 8 u 2.0i a vyšlo mi, že po 5 letech a najetých 210.000 km je 2.0i na tom lépe o 372.000 Kč (započtena i nákupní cena). Ekonomicky proto 2.0i vychází "mnohem" lépe. Ale srdce stále říkalo, že 2.0i CVT je plečka :655: . Dnes ráno jsem si domluvil v C&K předváděčku, abych si 2.0i CVT vyzkoušel na okresce a na dálnici (zrychlení ze 100 km/h na 130 km/h). Přijel jsem s opravdu velkým despektem. Když jsem v další vesnici za salónem sednul za volant, tak jsem musel svůj názor změnit o 180 stupňů. Změna manuál x CVT nebyla tak jiná, protože v šestihrnku mám automat. Teď jsem jen musel hlavu přesvědčit, že u forestíka musím zapomenut na levačku ::-DD: . Dost jsem se podivil po vyjetí z parkoviště na silnici, protože takový odpich jsem nečekal :1774: . Další, co mne překvapilo, tak je tichost motoru. Jo a otáčky :4690: . Ve vesnici na 50 km/h motor točil 1600 otáček :670: . Rychlost jsem musel odhadovat podle tachometru, protože sluch se nechytal :845: . Po vyjetí mimo vesnici jsem jel na 90 a po ustálení rychlosti otáčky opět klesly na 1700. Když jsem přidal, tak otáčky na chvíli skočili přes 3000, ale potom se hned vracely. Vyzkoušel jsem si i předjíždění v kopečku - chytli jsme traktor v zatáčkách. Je znát, že krouťák tady chybí (proti dehtovi), ale zase taková plečka to není :4690: . Pokud člověk se vcítí do CVT, tak si podřadí a dost dobře odhadne, co si může dovolit . Potom jsem byl naveden na dálnici, abych si vyzkoušel "plečku" při zrychlení ze 100 na 130. Opět jsem musel změnit svůj názor :850: . Sice člověk necítil ten tah jako v dehtu, ale 130 byla dosažena velice rychle bez problémů. Navíc mi zvuk motoru vůbec nepřipadá jako skůtr, ale je to subjektivní názor. Rychlost na dálnici jsem opět musel kontrolovat přes budíky, protože jsem motor "vůbec neslyšel". Po dálnici jsme dojeli opět přes okresky na salón. U jedné křižovatky jsem musel zatočit cca o 150 stupňů a do kopečka. Opět jsem musel před CVT smeknout, protože jsem zatáčku projel mírně pod plynem a moc se mi to líbilo. Je jasné, že XT to není, ale brzdou jsem určitě nebyl :4690: . Na konci trasy (cca 50 minut jízdy, 65% okresky a 35% dálnice) na mne vyskočila spotřeba 7,1 l/100 km . Motor je syrový, jen 4000 km a předváděčka, průměrná spotřeba byla celkem 9.3 l/100 km . Ve vesnici a při stále jízdě na 90 jsem na PP viděl aktuální spotřebu 5.4 l/100 km :690: (s tempomatem by to bylo možná ještě méně).


Moje rady po dnešku :
Pokud někdo jezdí za rok víc (nad 30 tkm) a nevadí mu manuál, doporučuji nového forestíka v dehtu. Pokud někdo najede málo km nebo často jezdí krátké vzdálenosti, doporučuji, aby si do 2.0i CVT sednul a vyzkoušel. Zvláště to doporučuji všem odmítačům automatiky. Budou mile překvapeni. U mne je výhoda, že na sportovní svezení mám šestihrnka. 2.0i je velice povedený motor, který není jen pro převažeče vajíček . XT je sportovní auto s odpovídající spotřebou. 2.0i CVT je na velikost nového forestíka dostačující. V terénu má 2.0i CVT k dispozci X-Mode (na rozdíl od dehtového otíka s CVT :4690: ).

V tento okamžik budou u mne rozhodovat volné firemní peníze, ale když bude koupen forestík s 2.0i-CVT , tak vím, že zklamaný nebudu :4690:
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: první jízda s novým Foresterem 2.0 CVT

Příspěvek od Slavek_xxx »

To zni jako sama chvala. Asi si taky domluvim predvadecku :-)
Jinak verim tomu, ze ty bys s 2.0i CVT dokazal jezdit v prumeru pod 7 litru...

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: první jízda s novým Foresterem 2.0 CVT

Příspěvek od catana »

Quickly: Ono to CVT pokud nechces zrychlovat nebo do kopce, tak bude drzet skoro volnobeh, kdy motor je krasne tichy. Jenze jeste nez udelas finalni rozhodnuti, velmi vrele doporucuju uvazit nasledujici:

Ta 2.0 ma tocivy moment jenom 198!!! Nm. To je ukrutne malo kdyz jsi nalozeny a v aute je vic lidi nez jen ridic. Extremne je to znat v kopcovitem terenu. To pak obrazne receno budes mit problem predjet i traktor. Nedokazu si predstavit, ze za tim povliknes jeste prives s vecma na zahradu, jak casto vozis.

V 86tce mam na 1200 kg vahy (Forester ma 1600 kg) dost podobnych 205 Nm a v prudsim stoupani ten zatah chybi i kdyz ji drzim v 5 tisicich otackach a jedem ve dvou. U CVT se da brat v uvahu ze si potrebny prevod vytvori, jenze to pak bude IMHO vypadat jako v Pulsarovi, kde do jakyhokoliv mensiho kopecku se motor vyhonil do vysokych konstatnich otacek, rvalo to a na tachometru 60...

Carpenter prodava XTcko Exe za 740 bez dane, 2.0 CVT Comfort za 580 bez dane... je fakt, ze ten rozdil penez je dost velky, ale oproti dehtu ten rozdil az takovy neni.

Otazka: nebylo by lepsi si nechat privezt novy 2.5 litr? Podle me odpocet na to pujde taky zaridit.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: první jízda s novým Foresterem 2.0 CVT

Příspěvek od quickly »

catana: to předjíždění jsem vyzkoušel ve dvou, v kopci a v zatáčkách. Očekával jsem mnohem horší reakci. Většinu cest (služebních) jezdím sám a potřebuji se dostat kamkoliv. Když jedu s vozíkem tak neočekávám tank. Stejně, jako když pojedeme expedici nebo do Čadce. Teď u mne hraje dost velkou roli ta ekonomická část.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: první jízda s novým Foresterem 2.0 CVT

Příspěvek od romull »

quickly: tak to koukám, celkem kladné hodnocení. Já neměl vzhledem k převažujuícímu provozu po dálnících ani odvahu 2,0 CVT zkusit. Nakonec se mi to stejně rozleželo i když jsem dostal hodně solidní nabídku na předváděčku bordó Forejse 2,0 XT s odběrem v listopadu. Jenže jsem zjistil že já ho snad ani nepotřebuji, z ročního nájezdu 25 tkm ujedu cca 70% po dálnici a 20% po státních a vyloženě terén nejezdím ( nanejvýš louku nebo polní cestu ) a na ryby mě Outback doveze taky v pohodě. Byl to teda jen pokus o tu motorizaci 2,0 XT a doufám že se objeví v dalším Outbacku, protože netuším co by tam jinak k 2,0i a 2,0D jinýho dali.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: první jízda s novým Foresterem 2.0 CVT

Příspěvek od catana »

Tak je fakt, že jezdíš o dost poklidněji. Když si představím odpor vzduchu té "krabice" Forestera a protivítr na dálnici, tak to ve mě vzbuzuje dojem, že předjíždění bude utrpení. Nicméně je to určitě o očekáváních. V jiném vlákně si RallyCad chválil XV s 2.0 CVT, což rozdíl hmotnosti XV-Forester je 100 kg... dvoulitrovou atmosféru vlastně má v autě Nasticka a dokonce stejný motor, jen s manuálem.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: první jízda s novým Foresterem 2.0 CVT

Příspěvek od Kolben »

Ekonomika provozu s novym XT asi nebude uplne idealni pro cloveka co dost najede. Ja ho mel pujcenyho na den a na konci dne po ujeti spousty kilometru jsem mel prumernou dle pocitace 17,8L/100km :655:
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: první jízda s novým Foresterem 2.0 CVT

Příspěvek od quickly »

Slavek_xxx píše:To zni jako sama chvala.
Ano skoro samá chvála, není možné čekat trhače asfaltu :4690: . Je to dost o subjektivním pohledu na to, co chci. Proto všem doporučuji si tuto motorizaci vyzkoušet. Sice 2.0i má taky nastička, ale ve spojení s CVT je to skoro jiné auto :655: . To by ale řekla nastička, kdyby se s CVT svezla. Já jsem třeba pádla použil jen při dojezdu do vesnice. Jinak jsem jel "D".
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: první jízda s novým Foresterem 2.0 CVT

Příspěvek od romull »

Kolben píše:Ekonomika provozu s novym XT asi nebude uplne idealni pro cloveka co dost najede. Ja ho mel pujcenyho na den a na konci dne po ujeti spousty kilometru jsem mel prumernou dle pocitace 17,8L/100km :655:
Tak to musel dostávat pěkně za uši ::-DD: . Já jsem ujel sice jen 70 km a PP ukázal 13,8.....a to jsem ho taky zrovna nešetřil. Věřím že při normálním ježdění by se do 10 vejít dalo :850:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: první jízda s novým Foresterem 2.0 CVT

Příspěvek od Kolben »

romull: No nedej mu za usi kdyz tak pekne jede, vid :-) I ve 190ti porad celkem slusne zrychluje :-)

Mi rikal prodejce, ze nakej pan co ho uz ma delsi dobu tak na 3000km ma prumer 8,5l/100km. Ale tomu se mi nechce ani krapet verit Ti povim.
Naposledy upravil(a) quickly dne stř srp 14, 2013 11:32 am, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Zrušena citace z předchozího příspěvku
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: první jízda s novým Foresterem 2.0 CVT

Příspěvek od romull »

Kolben : To bude asi někdo jako já nebo jako quickly ::-DDD: , ten by to uměl taky a já teď tahám spotřeby na H6 taky pěkně u podlahy......ale pomalu mě to přestává bavit a začínám zase jezdit pro radost, tak uvidím.
Naposledy upravil(a) quickly dne stř srp 14, 2013 11:32 am, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Zrušena citace z předchozího příspěvku
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18908
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: první jízda s novým Foresterem 2.0 CVT

Příspěvek od hamoun »

mozna ten pan nemel zbytecne kupivat xt ;-) stacila by mu 2.0 :-)

Sent from my Windows Phone 8X by HTC using Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: první jízda s novým Foresterem 2.0 CVT

Příspěvek od romull »

Asi jezdí fakt takovým stylem jako já, taky mám rád když se můžu spolehnout že tam ty koníci jsou když je potřeba a po většinu času je nechávám polehávat. Občas je ale proženu, to zase jó, aby mi náhodou třeba nezchromli :sick:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: první jízda s novým Foresterem 2.0 CVT

Příspěvek od romik »

catana píše:Quickly: Ono to CVT pokud nechces zrychlovat nebo do kopce, tak bude drzet skoro volnobeh, kdy motor je krasne tichy. Jenze jeste nez udelas finalni rozhodnuti, velmi vrele doporucuju uvazit nasledujici:
Ta 2.0 ma tocivy moment jenom 198!!! Nm. To je ukrutne malo kdyz jsi nalozeny a v aute je vic lidi nez jen ridic. Extremne je to znat v kopcovitem terenu. To pak obrazne receno budes mit problem predjet i traktor. Nedokazu si predstavit, ze za tim povliknes jeste prives s vecma na zahradu, jak casto vozis.
V 86tce mam na 1200 kg vahy (Forester ma 1600 kg) dost podobnych 205 Nm a v prudsim stoupani ten zatah chybi i kdyz ji drzim v 5 tisicich otackach a jedem ve dvou. U CVT se da brat v uvahu ze si potrebny prevod vytvori, jenze to pak bude IMHO vypadat jako v Pulsarovi, kde do jakyhokoliv mensiho kopecku se motor vyhonil do vysokych konstatnich otacek, rvalo to a na tachometru 60...
Carpenter prodava XTcko Exe za 740 bez dane, 2.0 CVT Comfort za 580 bez dane... je fakt, ze ten rozdil penez je dost velky, ale oproti dehtu ten rozdil az takovy neni.
Otazka: nebylo by lepsi si nechat privezt novy 2.5 litr? Podle me odpocet na to pujde taky zaridit.
Mohu potvrdit Catanovy postřehy, jelikož mne v tom GT svezl.
Jelikož jsme oba dva zvyklí na ten krouťák, tak se nám ten motor zdál ve stoupání strašně líný.
Pořád se muselo řadit, řadit a držet to nad 3500 ot.., aby to vůbec reagovalo na plyn.
Takže sledování otáčkoměru bylo nutností, jinak se auto v kopci skoro zastavilo.
To nastavení motoru a převodovky neodpouští chybně zařazený rychlostní stupeň, což u dieslu to turbo (i když s prodlevou) vždy nějak vyřeší.
Pro ty, co si na projev dieslu zvykli, tak přesednutí zpět do atmosféry bude krokem zpátky.
O to více ve vysokém foresterovi. Dokážu si představit, co to udělá s naloženým autem proti větru, když budu chtít pohodlně předjet.

Ale zpět k XT.
Ty ceny u Carpentera jsou vždy úplně někde jinde. XT v EU moc nejsou, 2.0 benzín prodeje moc netáhne a diesel si pošramotil pověst.
Takže polovina aut je údajně XT a taky jsem se svezl.
Porovnám to se svým SH foresterem, takže první dojem je ještě větší pocit prostoru a lepšího výhledu, hlavně přes přední sloupky.
Co se týká jízdních vlastností, tak u nového auta je podvozek takový více vyvážený.
Ani tvrdý, ani měkký, ale houpavost na limitu samozřejmě zůstala.
Sice to má tužší (větší průměr) stabilizátory než klasický 2.0, ale to neznamená, že po 50. tis. se to nebude zhoršovat.
Alespoň to nemá nivelitu, takže by tlumiče mohly vydržet více.
Srovnal bych to asi se svým podvozkem, kde ty náklony jsem eliminovat tuhými stabiky, štelovacími kostmi a new pružinami.
Buhužel mé tlumiče už netlumí jako nové, takže žehlení dlažebních kostek jako v XT se nekoná.
Taky 18" Bridgestony (i když základní), jsou jednoznačně lepší než Yokohamy.
Vyzkoušel jsem klasický manévr v utáhnuté zatáčce přitlačit na brzdu tak, aby se auto zhouplo a ejhle, šlo to do smyku, kvikly pneu, CVT zahučela (asi odřadila) a pak zasáhla stabilizace. Na malé obrazovce se promítla animace prokluzu kol, či co to bylo.
Vyzkoušel jsem to znovu na druhou stranu a zase se to smýklo.
Takže ne že s tím nebude zábava.
Na plyn to reaguje tak, že v režimu "I" to tak 0.5 s čeká, co že to řidič po autu chce, ale pak to vyrazí kupředu, že je třeba hodně sledovat rychloměr. Žádné řazení, žádně pocuknutí turba, opravdu lineární zátah i z nízkých otáček.
Na to má asi velký vliv to twinscrool turbo, vůbec není znát jakoby změna jízdního režimu od plynu a otáček.
Prostě pořád je třeba sledovat rychlost, jenom je slyšet hučení CVT, síly nadbytek.
No a v režimu "S#""je to hukot jak v drezíně. Reakce na plyn okamžitá, stačí drcnutí do plynu a auto vyrazí jak zběsilé.
Je třeba rychle hledat brzdový pedál, ta hmota vysokého a velkého auta je znát.
Spotřeba u nezajetého auta kolem 13-ti litrů. Dá se s tím prý se sebezapřením za 8,5, ale k čemu pak takovou raketu.
Co bych udělal jako první je výměna pneu za lepivější, vyměnil bych plech pod motorem, který je opravdu jako z papíru, i když je tvarovaný.
Olepil bych to transparentní folií, jelikož lak je zase ošizený, tak jak je u subaru zvykem.
Jezdil jsem v dešti a hned byly vidět slabá místa na hranách karoserie, kde lak dostane zabrat.

Na dálnici bohužel v pátečních zácpách nezbyl čas, takže ještě mně bude zajímat aerodynamický svist a krizové brždění.
Jestli zadní náprava nebude předbíhat předek, tak jak u modelu SH.
X-Mode bude třeba taky vyzkoušet, nejlépe na sněhu, ale to si budeme muset ještě počkat.
No a zpětná zrcátka se snad nebudou klepat, jak u mého auta.

Celkový dojem se spojení s CVT a twinturba je více než překvapivý.
Karoserie a vnitřek auta je taková evoluce, jako větší facelift.
Pro toho, kdo přesedne z SG forestera nebo i Leg/Otb do roku 2008 to bude velký skok, co se týká prostoru a velikosti auta.
Podle mne, pokud není třeba jezdit po dálnici, tak ta motorizace s CVT dává smysl.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
pepe
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 120
Registrován: sob dub 06, 2013 4:55 pm
Bydliště: Brno

Re: první jízda s novým Foresterem 2.0 CVT

Příspěvek od pepe »

Tak jsem absolvoval zkusebni jizdy v C&K Brno. Nejprve Forester 2,0i CVT a poté Outback 2,0D CVT. Obe auta se mi líbila - coz nic moc nerika, ze. Ale vysoky posez ve Foresteru, tichost motoru (doposud jsem vlastnil pouze diesely) a lehkost s jakou se auto pohybuje byly paradni. Tyden pred tim jsem testoval Mazdu CX5 atmosferu benzin 2,0 + MT a diesel 2,2 175k + AT ... a opravdu se mi zdalo, ze obe Mazdy byly hlucnejsi - i benzin ... mozna to souvisi s tim, ze bylo setreno na kazdem gramu a tak i odhlucneni bylo dano uspornejsi - navic i na testovanych vozech byly pri jizde okolo 100km/h vibrace zpetnych zrcatek a predni kapoty (tj. to, na co si mazdaci stezuji). U Foresteru nebylo nic podobneho patrne. U Outbacku se mi okolo 130 km/h zcela minimalne zdaly vibrace okolo kaplicky na kapote - asi je to odporem vzduchu, ale vibrace byly temer neznatelne. Vibrace u Mazdy byly vyrazne a mne osobne to rusilo.

Po dokonceni zkusebnich jizd jsem se optal, zda je mozne pozadat o zapujceni vozu na delsi jizdu. Prodejce pan Sedlacek byl velmi ochotny a zapujcili mi Forestera 2,0i-L Comfort CVT. Forestera jsem mel pujceneho od patku odpoledne do pondeli rano. V patek jsem jezdil pouze po Brne a na vikend jsme se vydali s rodinou na Vysocinu. Najel jsem celkem 372 km. Vetsinu casu na silnici jsem klidny ridic. Zkousel jsme jet na spotrebu. Po meste jsem jezdil za 8,0-8,5 l/100km. Celkovy prumer za celou dobu byl 8,2 l/100km. Kdyz jsme v nedeli jeli z Vysociny zpet do Brna tak jsme meli spotrebu 7,6 l/100km (to jsem tedy vyuzival tempomat a za celou cestu pouzil plyn na podlahu 3x v rámci predjizdemi na dalnici) - jednalo se o 30 km na okresce + 70 km na dalnici + 15 km pres Brno ... vse v ramci rychlostnich limitu + 5-10%. Celkova prumerna spotreba 8,2 l/100km mne docela mile prekvapila - a to i vzhledem k tomu, ze jsme na Vysocine 2x vyjeli do "terenu" (polni cesta, lesni cesta, sotolina, pole, meze), ale Forester jako by jel po silnici. Nacez jsem tatovi rekl, ze musime jet do nejakeho vetsiho terenu - tak me vzal na cestu do lesa, kde jezdi traktorem pro drevo - cesta byla dost z kopce a byly na ni velke kameny, mezi kterymi jsem se snazil klickovat - Forester to projel zase zcela bez obtizi. Perfektne zafungovalo sjizdeni svahu v ramci X-mode. Verim pevne tomu, ze to nebyl zas az takovy teren a vetsina z vas by se tomu zasmala, ale pro me to byl nejvetsi teren, ktery jsem v aute zdolal. S normalnim autem (mluvim o mem Peugeot 307) bych mozna sjel dolu, ale urcite bych ho orval zespodu - mozna bych zustal viset, ale smerem nahoru bych 100% nemel sanci. A to prestoze bylo sucho. Po zastaveni po tech "nejnarocnejsich" terennich vlozkach :-) se ukazala spotreba vzdy nad 13 l/100km...a ta se samozrejme zapocitavala do celkove prumerne spotreby - viz. vyse.

Takze souhrnem muzu rict, ze se mi Forester vemi libil. Popravde zejmena ve vyssich rychlostech dynamikou neoslnuje - ale hlemyzd to take neni. Spotreba po me zkusenosti vice nez prijatelna. Pri odevzdani mel Forester najeto neco malo pres 4000 km.
Subaru Forester 2,0i CVT MY13 10,4 l/100 km dle PP - jezdi s nim zena jen po meste :-)
Subaru legacy 2,5 CVT MY12 8,4 l/100 km dle PP
Odpovědět

Zpět na „Forester“