BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od catana »

Subaru70 píše:..to sice jo, ale než to vytočíš tak to trvá, kdežto mě stačí šlápnout na plyn a to auto hned jede jak z partesu..Ano, XTéčko to není,ale v tomhle případě je to jednoznačné. Zejména pokud člověk jede na dálnici a rozhodnu se ve 160 předjíždět..auto reaguje okamžitě
Nevim tedy jak u nejnovejsiho dieselu, ja mel jeste ten se starsim turbem nez ty, ale predjizdet na sestku slo s imprezou leda pri rychlostech nad 170. Tzn. stejnak bylo potreba podradit. Jen u 86 podrazuju na 3-4, u dieselu stacilo 4-5. U atmosfery predjizdim na 3500-6500 tisice otacek, s dieslem to bylo cca 2500-4200 otacek.
Ano, rozdil je, kdyz z nejakeho duvodu predjizdeni neni mozne a auto uz je "nadrzene", tak drzet diesel na 2500 je rozhodne vic na pohodu, nez atmosferu zhavit na 4+ tisicich a cekat :811: Na druhou stranu bylo u dieslu k vzteku, kdyz se v takovou chvili rozhodl zrovna vypalovat DPF filtr. To me na mym ex aute rozcilovalo a je to zasadni argument proti dieselu, v tom se naprosto ztotoznuju s Quicklym, ze od doby co mam benziny, torque pro v podstate nepouzivam. U horkokrevny 86 jsem to mel jen na hlidani teploty oleje a i to uz je vyreseny.

Jinak CR je specificke prave temi rychlostmi, kde 150 je relativne bezna rychlost. Tady valna vetsina provozu jezdi podle predpisu, coz znamena, ze na dalnici mas maximalne 110, dost casto jen 100, cimz jezdi i "silnicni vlaky".
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11901
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Traveller »

Tak si na to courání stovkou, kdy tě předběhne průměrně trénovaný domorodec, hlavně kup aspoň 10-ti hrnek. :713: :845: ::-DDD: ::-DDD:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od newli »

Kdyz jsem byl v australii ja, tak v NT nebyly rychostni limity. To uz ale taky neplati, co? A kde vlastne bydlis, silnicni vlaky zase v australii nejsou tab bezne (na mnoho komunikaci maji zakaz, ne?)
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od catana »

Travo, pust si TopGear Series 22, Episode 2 at mas trochu predstavu :811: Ja ten vykon docela vyuzivam a nejaky ten stokonik navic se vzdycky hodi :drive:
newli píše:Kdyz jsem byl v australii ja, tak v NT nebyly rychostni limity. To uz ale taky neplati, co? A kde vlastne bydlis, silnicni vlaky zase v australii nejsou tab bezne (na mnoho komunikaci maji zakaz, ne?)
Neplati, neomezene NT bylo pred myslim peti lety zruseno. Nicmene se ukazalo, ze na pocet mrtvych to nemelo vliv, tak vloni zavedli pilotni projekt a asi 200km usek v NT je ted zas bezlimitu, pak se to vyhodnoti a ukaze. Horsi je, ze to je uprostred niceho, tzn. neni vyslovene duvod tam jezdit.
Bydlim v Adelaide (tzn. SA). Mame tu hlavne B-double a B-triple, ktery ac uz se to nekdy nespravne nazyva road train, tak v zasade je tahac se dvema navesy a max. jednim privesem. Tzn. to neni tak dlouhe. Takove potvory co clovek potka v NT nebo WA, co maji takovych navesu pet, tu nemame.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11901
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Traveller »

TopGear si raději nepustím, protože sedím v práci..., ale podle tvého předchozího popisu rychlostí by stačil i tříválec. :811: :811: :845:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od newli »

Je videt, ze soudruzi australsti trochu i mysli :-)

jj, ty 5 navesove bylo vtipne predjizdet. Zejmena na "dalnici" v mezi townsvillem a mt isou, kde se na asfalt nevesla vedle sebe ani dve osobni auta ::-DDD: No vlastne si nejsem jisty, zda jsme je predjizdeli tady (v NT urcite),a le mijeli jsme se urcite a to byl stejny adrenalin :-)

EDIT: V adelaide jsme se moc nezdrzeli, ale prujezd mestem na me tehda hodne zapusobil. Prislo mi to jako pekne mesto s velkou zeleni a tak. Mozna jsem si odnesl mylny obrazek, ale jako se mi v US libi SF, tak na me prujezdem ::-DDD: zapusobilo adelaide
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11901
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Traveller »

Asi se tam budu muset podívat. Ach jo..., kdyby se tam aspoň dalo dojet autem?!? :845:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od catana »

newli píše: Zejmena na "dalnici" v mezi townsvillem a mt isou, kde se na asfalt nevesla vedle sebe ani dve osobni auta
Heh, jo to je typicky jakmile opustis civilizaci. Dalnic je tu za tu dobu cos tu byl asi o par kilometru vic, ale stale plati, ze mimo prstenec mesta oznaceni dalnice znamena, ze ta silnice ma (obvykle) asfalt... ale tak zvlneny, ze uz ve 160 km/h je to vetsi adrenalin nez 250 v Nemecku :845: Driv jsem to tvrdil bez toho obvykle, ale praxe ukazala, ze je tu i docela dost "highway" co asfalt nemaji.
newli píše:Prislo mi to jako pekne mesto s velkou zeleni a tak. Mozna jsem si odnesl mylny obrazek, ale jako se mi v US libi SF, tak na me prujezdem zapusobilo adelaide
Podle me je to nejhezci velkomesto v Australii, presne proto, ze je hodne zelene a ma to malomestskou naturu, v podstate ac to ma milion obyvatel, je to dusi jak treba Ostrava. Jeste se mi libi Brisbane. Naopak IMHO nejhorsi misto na ziti je Sydney. Fajn na vikend, ale pak pryc.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3630
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od bushman1 »

newli píše: Zkuste prosim pochopit, ze kazdy to vidi jinak. Nekdo ma rad krehke blondynky, co vazi 50kg i s posteli a nekdo potrebuje slecnu za neco vzit No a s autama je to stejne, takze se logicky nemuzeme shodnout v nasem nazoru na jednotlive motory. Dava vam to smysl?
S tímhle také souhlasím - mnohdy věci nejsou tak černobílé, jak se zdají být na začátku.
Nicméně určitě je fajn, když tu lidé napíší svoje konkrétní zkušenosti a postřehy.
Rozšiřuje to obzory.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
masa
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 72
Registrován: čtv zář 02, 2010 1:42 pm
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od masa »

Tatikovi zacal plechove drncet forester, tak rikam, to bude uvolneny nejaky ten ochrany plech nad vyfukem... koukam na ty plechy, vsechny vypadaj v poradku, pevne na svych mistech... Pak vezmu vzadu za vejfuk a hle, ono to upadlo trosku vice...
2015-08-15 13.46.31.jpg
Jirka
STI Wagon GF8
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od pleswi »

Čistá práce na té trubce :-D

Odesláno z mého Nexus 5 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
Zdeny
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 471
Registrován: ned kvě 22, 2011 8:25 am
Jméno a příjmení: Zdeněk Horáček

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Zdeny »

Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Slavek_xxx »

masa> to je na naftaku? :670:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
masa
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 72
Registrován: čtv zář 02, 2010 1:42 pm
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od masa »

Jo jo, naftak... Pravda, jeden z prvnich, takze uz nejaky ten rok ma za sebou a jezdi se s nim hodne. Kazdopadne ty priruby vypadaj otresne a nedivim se, ze to upadlo. Ale zbytek podvozku tak orezlej neni a vypada v pohode, proste jenom ten vyfuk vypada jak z vraku lodi, denne maceny ve slane vode...
Jirka
STI Wagon GF8
Uživatelský avatar
ladas26
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 61
Registrován: čtv dub 16, 2015 1:26 pm
Jméno a příjmení: Vladimír Ochotný
Bydliště: Brno

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od ladas26 »

Tak jsem s novým polomotorem najel 10 tis. km a napíšu tedy nějaké zkušenosti - možná se to bude někomu hodit. Pocitově auto jede docela solidně. Spotřebu mám o něco lepší, než před opravou (7,4 l/100 km a to jezdím fakt svižně) Olej mám i bez dolévání pořád cca v polovině měrky a vypadá to, že ani nový motor olej nežere. Nebo se to stačí kompenzovat naředěním naftou.... Prvních asi 5000 km po opravě jsem jezdil do cca 3000 otáček a teď zabíhám střídáním režimů i s okamžiky těsně pod červeným polem otáčkoměru. Vyhýbám se zatím jen dlouhodobější zátěži. Zabíhal jsem tak i původní motor a řekl bych, že povrchy válců byly to jediné, co na původním motoru bylo pěkné - myslím, že by se na těch válcích dalo najet mnohonásobně větší nájezd, než jen 200 tis. km. Problémem bylo známé poddimenzování uchycení ložisek. Na mém bloku byly praskliny, které vybíhaly až k povrchu a ke konci se mi pod autem dělaly olejové loužičky. Mám už EURO5 a tak bych řekl, že oproti motorům do roku 2009 tam není žádná změna, teda kromě lepších vstřikovačů. Nový polomotor prý už odpovídá motorům z SJ, takže tam už by měl být předpoklad mechanických změn.
Mám ELM327 a sleduji zaplněnost DPF a regenerace. Intervaly regenerací se pohybují v závislosti na venkovní teplotě od cca 100 do 800 km a v současném počasí ujedu mezi regeneracemi vždycky alespoň 600 km. Řekl bych, že by DPF mohl ještě nějakou dobu vydržet.
Když to tak celkově zhodnotím - chtěl jsem si koupit nové auto a místo toho mám zhruba za cenu pod 1/4 nového staré s novým motorem a spojkou. Auto ale jezdí solidně, nikde zatím nerezne, když se umyje, je docela pěkné a už ho dobře znám. Je jasné, že sežere nějaké další peníze na opravy - ložiska, silentbloky, stabilizátory,..., ale s tím už se nedá nic dělat.
Ladas26
Forester SJ 2,0i-L MT MY16
ex: Forester SH 2,0D MY11
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“